Selamat berpuasa

Lama senyap banyak tol benda in to do list everyday...
Tday puasa was quite productive for me.
Able to prepare sahur as early as 4.30am, melayan umar dari pagi smpai petang, amik gambar instant shawls untuk dijual (whatever make moneys) :p, do housechores and cook for berbuka.
Actually sama je jadual aku mcm tak puasa pon bezanye bab sahur je.
Now menyesal g minum neslo masa buka tadi sbb skg takle tido.
Ditambah dengan sakit tekak. Great.
Weekdays mmg aku masak malas nak beli kuih2 d bazaar sambil dukung umar. Lgpon husband sampai rumah pon dah kul 7pm. Makan la apa yg ada hehe.
Tp rupanya husband makan quite byk masa buka. (Well kjr byk kat opis - long journey naik lrt lagi totally understand that)
So ok la im gonna cook more for tomorrow onwards.
Aku sejak dah wean off process ni da tak kuat makan macam dulu.
Makan mcd pon xle abes. 

Td berbuka, aku masak kurma ayam, sayur goreng n tekur dadar. Pencuci mulut ada egg tart (beli smlm). Thats all. Yg lain2 tu ada kurma n epal. Tak smpt amik gambar sbb sebok hidang n suap umar makan skali.

Ni gambar sahur pagi tadi.


Ikan goreng takde kepala ( i thought my husband x suka kepala ikan haha rupanya dia ok je), sayur pak choy masak sos tiram (my current fav sayur) and telur goreng. Tak mix with kuah kicap tu sbb a bit pedas takot husband ku tak tahan. Buah apple and kurma (not in the pic). Milo wajib for sahur. I think balance la nutrisi food ku hehe. Sbb aku rasa fresh sampai ke ptg.

Kunun nak nap jap ngn umar tp tak ngntuk pon, i end up do other stuffs. Last2 umar yg nap 2 jam lama tol siap taknak bgun. Siapa yang puasa ni confuse aku.

On umar, i notice, if i handle him positively, he didnt show tantrum at all.
This past few days a bit challenging for me sbb umar on off nak bfeed balik.
So kasi la jugak. 

So minggu ni so far ok. No demam and active as usual.
Doc kata umar tinggi untuk budak age dia. Berat pon ok. Tak underweight. Plus dia baru wean off. Doc kata bagi dia masa untuk adjust everythg.
Maybe umar jenis "tall, dark and handsome". :p
Eh tapi tak dark la umar haha. Dapat gene putih.

Btw aku suka la doc kat abc klinik tu.
Aku suka klinik tu gak sbb bersih, cepat servis dia n sng parking.
Ko pejam sikit la mata bayo.
Time is money. I think i dun mind to pay for the good service.
Better sangat dari tropicana hosp yg tunggu berjam2 bazir masa husband knr amik cuti la aperla.
Plus price adalah lebih murah sangat dari tropicana.
The doc is nice too!
Aku smpai kol 12.15pm untuk jab, 12.40pm dah settle everythg n bayo semua. Kol 1pm dah leh makan mcd kat sebelah. Amazing kan?
Sila la yg dok damansara tu jab anak kat abc klinik centrepoint tu je ye?
Skg umar da besar, aku da confident g jab ngn umar 2 org je xde hal. 
Sng sgt bwk umar kuar skg. X bwk stroller pon ok je.

Last week umar on off demam sbb wean off kot. Naseb bukan denggi.
Tu yg aku bagi balik la breastfeed sehari sekali or 2x bila dia mintak.
Tp aku elakkan dia susu sampai tetido nanti lagi susah.
Just now aku penat, so i talk to him, umar susu 1 time only kie. After this tido tau. So dia susu sampai puas, and then dia melayan bebel ngn diri sendiri smpai tetido. Alhamdulillah no tantrum.
He eats alot too tday.
Tday i made him fried chicken dengan tepung adabi tu, dia suka.
I love it too sbb the fried chicken really soft and crunchy.
So merasala berbuka sambil suap anak.
Tp sbb umar sgt berselera makan, it made me happy.
He drink his fm pon quite well.
We are now change back to dugro plain milk.
So far susu ni paling serasi and umar minum laju.


Reward lepas umar jab aritu. Good boy sgt. Nangis sikit je.
Actually lepas wean off, umar makan sgt byk.
Dulu breakfast, pancake aku kasi sekeping, now aku kasi 3 keping with banana n yogurt, habis!
Tghari, nasi mmg habis.

Bangun tido, minum susu, and makan la apa yg ada - roti ke hapa pon habis.
Tp tu la berak nye pon byk jugak. 
Aritu da tanye doc, doc kata normal berak dia 2x sehari.
Sbb dia da on fm skg kan. Redho je la.

Buat harleys tu mcm rumah sendiri haha. Mainla lego tu lama sikit umar. Nak beli mmg tak. Sbb nanti mummy yg stress kemas. Tunggu tahun depan umar da pandai kemas sikit. Lego besar2 ada kat rumah tp biasala budak. Cpt bosan.

Okla da byk bebel, baru rasa ngntuk.
Selamat berpuasa korg~

1 comments:

LisaLisut said...

Byknye umar mkn... Sonok nk msk. Napela hannah ni xnk mkn. Asik susu susu susu. Dh xtau nk bg mkn ape dh. Nk tgu mood dia btul2 mkn tu tah bila..

Post a Comment