Random thoughts

Kadang2 bila rasa happy and bahagia kan, aku takot sangat sbb aku tau esok lusa Allah mesti nak duga aku dengan dugaan yang masyaAllah...yang aku tau aku takle handle.
Aku takot nak nak predict bila hari tu akan berlaku.
Esok ke... Harini ke... Lusa ke...
Pernah tak korang rasa camtu?

Tapi 1 je nikmat yang Allah kasi kat aku yang aku harap Allah pinjam kan kat aku lama sikit...
Iaitu umar...
Kdg2 aku stress sbb umar so attach to aku.
Selalu nak mengempeng ngn aku.
Aku tak tahan sakit badan dah.
N now bila fasa wean off ni sampai, aku rasa lega.
Tapi umar still attach dengan aku....
Nak aku je dukung and peluk dia.
Aku sebenarnya...bersyukur sangat2.
Umar still nak kat aku.
Yerla ada certain anak, adalah anak bapak.
Umar mmg attach to aku almost 95%.
Dah cebok bontot dia n mandikan dia n susukan dia n bagi dia makan selama ni aku, mestila attach to aku kan.
Aku tau Allah pinjam kan nikmat ni sementara je. Bila2 dia boleh tarik balik.

Aku bukan jenis manjakan suami nak buat semua benda.
Tapi memang kalau takde sape yg volunteer nak buat, siapa lagi yang nak buat.
Tak larat nak gado pasal tolong cebokkan bontot anak.
Tapi mmg aku jeles if baca suami korang tolong jaga anak, tolong mandikan anak...
Sbb aku tak dapat nikmat tu...
Semalam umar demam, aku pekakkan telinga memang sengaja taknak turun bawah pukul 4 pagi amik ubat or tuam badan umar. Bukan aku kejam. Aku memang penat sangat semalam. Plus aku nak uji, sayang tak dia pada anak. Aku tak peduli pon takde sape sayang aku. 
Jadi anak no 3, ko tak kisah pon pasal disayangi or tak. Yg aku tau, umar sayang aku. 
N aku sayang umar. 
Continue. So aku pura2 keraskan badan tido.
Ohs so boleh je dia turun amik ubat and tuam badan anak. 
Aku tak dengar apa dia bebel pon. Nak maki aku pon aku tak kisah.
Setakat makian, apa la sangat dengan dugaan lain yg aku face.
Nak uji manusia adalah bila dia sakit.
But sumhow aku relieve if anythg happen to aku, insyaAllah dia boleh diharap untuk jaga umar.
Sumhow aku rasa Allah bagi umar tru dia untuk aku faham maksud sayang yang sebenar.
Aku tau sayang pada Allah tu yang paling hakiki.
Aku kalau boleh...nak ada sorg anak je. Umar. Dulu aku nak 2 anak.
Tp since aku rasa penat nye sorg2 knr handle anak and rumahtangga, eh tak payah la no 2.
Cukup la 1. Sebab baru 1 anak pon, dah makan hati macam apa, aku tak le imagine if ada 2 anak.
Kot2....(sambung ayat sendiri)

Satu hari nanti umar akan kawin and left me...
Sementara moment tu sampai, aku akan attach dengan umar sampai la dia sendiri taknak kat aku.

Bukan apa td kat hospital dekat dengan fountain, ada few nenek2 tua tetido kat wheelchair.
Samada mmg dorg penghuni hospital or ditinggalkan anak kat hospital or takder anak, aku tatau.
Aku harap aku mati dulu sebelum tua.
Kalau boleh aku taknak lalu fasa tua.
Biarla mati dulu sebelum sakit yg menyusahkan org nak jaga.
Bak kata MiL aku yg aku akan ingt sampai bila2; "Allah dah tetapkan kat setiap manusia ni pengakhiran dia macam mana".
Well mil is someone i respect like my mom.
Alhamdulillah sometimes Allah tak kasi kasih sayang yang ko dambakan tru pasangan ko tapi melalui ahli keluarga dia.
Plus if anythg happen to ur marriage pon, family bonding tu still remains.
My mil handle all the kids all by herself.
A-Z all by herself.
She is so tough and sangat2 penyabar. Every weekend she do thgs on her own while my FIL have other stuffs to do.
Sampai skg dia pergi pasar sendiri, shopping sendiri, everythg sendiri.
Even pergi hospital sendiri for her checkups.
Tak pernah nampak dia marah2 ke apa.
I think i have to try to handle my stress. Insyaallah.
Everyday is learning process for me to be a better human being.

Lesson for today...
Dalam dunia ni, ko buat apa pon, belum tentu orang faham niat baik kau.
Orang suka simply judge tanpa tahu apa yang sebenarnye berlaku.
Contoh kalau korg baca blog aku ni, korang cuma tahu 20% je dari life aku.
Korang taktau pon the details and aku pon tak kuasa nak cerita the details.
Aku cerita apa yg aku rasa nak share.

Entry ni mmg random.
Blog aku kan. Aku punya suka la.
Bye.

1 comments:

LisaLisut said...

Oh rai. U yg lamaaa bf pn msh skt bdn. I yg br 3bln ni rs xthn dh. Rs mcm dhlaaa ssh la bf ni. Too much stress n hardwork!! Sakit bdn sakit kepala skt hati semua ade. Ble adik dh tdo kakak bising. Adik asik nk ngempeng. Kene stat blk berulang kali benda sama whole day tiap hari! Tension! Mmg i rs sjk i duk umah thp sbr nipis kulit bwg. Hannah tu hari2 kne mrh. Sedih perit je rs ble mrh n pkul dia ms i xsbr. Dlu dia intan payung tp ble ade adik jd lain. I pn xske ank ramai. Kalau boleh nk 1 je. Bkn sbb skt branak ke apa. Lps dua org ni rs mcm tgu la dh bsr skit(i wish haha) br tmbh lg sorg hrp2 boy lps tu ttp kdai haha. Stress dia thp xtau nk ckp. I smpi ckp kt husben i kdg i rs baik i g kje jela. Lantak la baby nk mnm fm pn, ank duk nursery pn, tp xkne mrh dgn i hari2. Sighhhh. Tp i yg sukarela pilih duk umah so kne la hadap sobsssss

Post a Comment