Cerita kosong

Korg sahur apa td?
Hehe aku x tido lagi dari malam td.
Ni la masalah if teramik coffee time berbuka.
So after this no more coffee time bulan poser.

Tapi lega.
Dah settle masak utk sahur.
Dah settle sidai baju.
Dah settle edit gambo shawls esok nak launch katanye. 
Dah settle lipat kain.
Dah settle gosok baju.
N the list goes on.

Malam td da siap potong2 cmni. Simpan dlm fridge. Sahur tinggal campak2 je.
Rasa2 aku masak apa?

Sup telur sedap nyer... Haha gilo puji diri sendiri. Buat lebih kasi umar makan tghari nti sng.
Lain2 siakap 3 rasa balance berbuka n ayam goreng untuk husband.

Husband bulan puasa makan double.
So knr masak byk jenis.
Tp paham la. Penat travel g kjr time bulan poser kan. Pas solat terawih da lapar balik.
Paham sgt.

Bring pumpkin pie to MIL's house last weekend. Pastu tambah beli murtabak.
Da lama tak baking...4 jam gak la buat benda ni.

Last week nye menu sahur. Hehe ayam kurma n sup telur.

Lauk berbuka/sahur. Nasi goreng n ayam masak paprik.

Ptg td husband makan roti john dari bazaar adik aku belikan.
Cannot telan sbb dia kata tak sedap.
Sian..naseb aku tak rasa.
Tuh la malas nak masuk bazaar. Bazir duit je lebih.

Tapi dulu aku dok kj time bujang, bazaar ramadhan kelana jaya tu sedap ok.
Menu aku dulu bihun sup daging n kuih je manjang.
Budget kena tak lebih dari RM8.
Hehe those were the time.

Now bertukang di dapur setiap hari.
Lebih berbaloi.
Ok la nak tido. Bye.








2 comments:

Unknown said...

Kak rai, share resepi pumpkin pie pls..
Oh sup telur ok jgk utk try. Peninglah nak bg budak picky eater ni mkn.

Rai said...

Nina: http://www.pipperpepper.blogspot.com/2014/12/resepi-pumpkin-pie-kegemaran-semua.html

Post a Comment