Milk bottles and sippy cups

Entry ni untuk rakyat marhein macam aku kie.
Kalau jenis kaya takya baca entry ni kie buat malu i je hehe.

Membesarkan anak bukannya murah.
Setiap duit keluar rasa macam air.
So maybe aku boleh share experience aku guna milk bottles and sippy cups kegemaran umar.
Hope it helps other mums yang nak wean off.
Maksud aku hope it helps other moms yang gaya hidup sederhana macam aku kie.
If kaya, korg beli la brand yg mcm2 kat luar. Botol kaca, teat mcm puting ibu la dan sebagainya.


Yang takde dalam gambar botol susu and sippy cup brand FIFFY.
Tolong takya beli. Aku tau awal2 aku ada recommend beli. Now no more hehe.

Lepas fiffy bottle umar tak suka, aku pon start cari bottle apa nak beli untuk umar.
Aku beli NUK bottle with latex teat size L.
Alhamdulillah umar suka. Tp ntah nape lepas few time guna, mcm bocor2 kena baju dia stress aku.
Pastu hilang missplace ntah mana aku letak kat rumah MIL aku.

At the same time before that aku beli sippy cup MAM yang warna hijau tu. Mahal ok RM35 if tak silap. Memang jenis tak tumpah air ko tonggengkan camne pon. Sebab umar suka sangat sippy cup hijau tu aku buat sippy cup tu as tempat air masak dia. Means fm tak letak dalam sippy cup ijau tu supaya tak berbau.
So umar kalau kepedasan ke haus ke dia jerit je "nak air green". Gitu.

Alang2 hilang bottle NUK, aku beli sippy cup Avents plak yang kecik tu.
Umar tak suka sbb ada pemegang merah tu dia taknampak youtube dia masa dia tgh minum LOL.
So aku beli avent purple yang besar takde pemegang. Baru la umar suka.
Cuma still aku rasa terlampau gemuk untuk umar minum fm. Aku rasa dia minum lambat tol abes.

So aku try beli Baby Kiko 3 botol RM15 je.
Alhamdulillah dia suka. Dia minum pon cepat je abes.
Aku rasa sbb botol tu kurus n panjang so senang untuk dia pegang and tak kacau penglihatan dia sambil tengok youtube muahaha.

Now NUK bottle tu aku da jumpa so aku pon sukati la nak guna bottle yang mana n sippy cup purple ke. Camtu la. Umar takde masalah sgt nak minum fm dari sippy cup purple or bottles. If terbangun tengah2 malam umar minum air masak je setakat ni.
Tak pasti in future camne. Hehe

So kesimpulannye, beli la sippy cups yang berkualiti kie yang jenis tak tumpah tuh. Avent and MAM tu memang recommended. Make sure teat sippy cup tu jenis lembut. Bottle susu plak ikot kemampuan korg la nak beli memana hehe.

Sippy cups avents aku beli kat ig shop. Yang kecik RM30. Yang besar RM35.
MAM sippy cup and NUK bottle aku beli kat kedai baby kat curve. Aku rasa kedai kedai baby tu murah gak. Depan indoor playground tu. Pekerja dia malays pakai tudung. Kecik je kedai dia.
Botol susu baby kiko beli kat jusco.

2 comments:

LisaLisut said...

Ooo tq rai. Koser i nk beli botol kaca mahei2. Hannah dh la jenis main cmpak kdg or golek bwh sofa haha. Botol dia mmg MAM. Apsal la i xtpk nk cr sippy MaM. If air msk mmg dia mnum dr botol air ade straw tu. i tgh nk train mnum susu kt cawan huhu. Nk kurgkn susu n lebihkn mkn. Thn dpn dh 4thn xkn mnum susu bergelen2 pkai botol lg kan huahua

Rai said...

Hehe aah knr kurangkan. Lgpon minum susu terlampau byk pon tak elok untuk ginjal.

Post a Comment