Rindu asam pedas mak

Umar nye demam ni turun naik 3 hari ni.
Aku assume dia sedih berpisah ngan susu.
Sebab takde muntah. Apetite makan and minum normal.
Makan habis. Minum habis. Cuma demam masa malam je.
Lepas bagi ubat fever, demam hilang dan active macam biasa.
Pagi td demam, lepas kasi ubat demam, ok and active. Lepas mandi tetiba dia tidur pukul 12.30.
Hurms weird. Maybe kesan ubat demam pagi td kot.
Aku fikir nak bawak dia g jab esok, tp bila tengok demam dia turun naik camni, aku rasa nak bawak minggu depan la. Kalau demam memang doctor takkan jab budak pon kan.
Tapi aku still kasi breastfeed kat dia pagi2 masa dia bgun tido.
Plus susu aku pon da tak banyak. Sbb aku da tak bengkak susu.
So dia cuma minum sekali waktu pagi. Dia yg mintak. Aku kasi je la. Malam dah tak mengempeng. Mmg dia tido sendiri.
Tp fm (formula milk) still 3x sehari.
Bagus gak la aku tak g klinik mintak ubat keringkan susu.
At least masa umar demam sikit2 ni dia dapat la saki baki antibodi tru breastfeed. Haha memandai je aku.

Btw mlm semalam aku buat asam pedas ikan kerisik merah.
Aku jarang beli ikan sbb aku rasa ikan ni semua mahal kecuali ikan sardin n ikan kembong.
Tapi semalam aku tengok kat tesco, eh dua ekor baru RM4.
Murah la ni.
Aku rasa nak pergi lagi tesco beli byk2 utk bulan puasa nanti.
Dahla tak ramai orang. So cepat je dia siang ikan aku.
Jgn harap aku nak beli ikan yang tak disiang. Boleh nangis ok siang ikan kat rumah. Haha

Sbb ni first time kot aku buat asam pedas spnjg kawin, so aku lupa beli bunga kantan, daun kesum and tomato. Lantak la di situ. Nak jugak buat asam pedas.


Makan dengan telur goreng garing dengan sayur pak choy sos tiram. Combination yang sedap.
Husband siap tambah nasi. Wuhuu. Kalau ada bunga kantan semua tu mesti lagi sedap.
Aku masak just ingt macam mana mak buat je.

Frankly speaking, i always miss my mom's cook especially her asam pedas. Any ikan i dun mind.
Bercakap pasal masak, aku da knr plan untuk puasa nanti nak masak apa.
Puasa malas nak g beli grocery shop ok.
Nak dok umah je hahahaha (yo la tu).

1 comments:

Unknown said...

selamat ber-prepare! i letih dok kupas bawang nk blend.. hihihi

Selamat menyambut ramadhan, semoga berjaya melipat gandakan amalan kita kelak

Post a Comment