When you least expected it - part 2

Sebenarnya aku rasa belum masanya untuk aku update pasal benda ni...
Tp since lately ni mmg macam2 sgt dlm kepala hotak ku....
Aku rasa knr muntah kan gak....
Bunyi nye mcm menakutkan kan?

Ok citer nye camni...
If korg baca entry aku last week, aku baru je update pasal ada sesiapa nak sewa rumah kat bandar seri putra?
Tetiba pap da ada org nak sewa n dah bayar full semua ok.
Amazing tol sbb kitorg baru gak la advertise kan kat few platform dlm masa sebulan setengah.
Mmg tak pakai agent tp ada plak agent 'ulat' ni approach kitorg.
So nak taknak knr la bayo agent tu sbb dia yg cari kan org.
Cter pasal agent ni nanti la cter sbb nanti boleh mendatangkan kemarahan. Muahaha.

Alhamdulillah rezeki la kot?
Sbnrnye aku nak sgt dok umah tu.
Yerla bertapa ingat susah nye nak beli rumah time tu baru kahwin.
Baru tukar opis baru, lari jap time lunch nak settle kan urusan membeli semua. 
Time flies, lepas setahun kitorg still x mampu nk duduk situ.
So we decided to rent it out for good.

Tempat strategic, dekat dengan alot of facilities tak jamm mcm damansara utama ni.
Tapi xpe belum rezeki kan. Redha.
Kalau kita redha lepas kan sesuatu yang kita sayang mungkin Allah gantikan dengan yang lebih baik.
Percaya tu ok.

So now byk lagi x settle.
Nak beli lampu, kipas n pasang grill.
Semua tu aku la yg knr buat research.
Pasang grill tu la pening.
Dah contact few people. Tp tuh la budget rendah kan.
Nak simple tp secured tp in budget kitorg. Cmno tu.
Anyone nak recommend trusted people around area kajang, bangi, semenyih, bandar seri putra or bukit mahkota?
Macam aku cakap td aku dah contact few ppl and dorg tinggal nak dtg ukur n kasi quotation je.
Cuma will be nice if aku baca or korg sendiri share own experience kan?
Tenant ku masuk 1 april.
See 15 hari je lagi untuk aku settle kan grill, pasang lampu n kipas.

Tu 1.
Other thg, tgh tunggu preorder items customer ku sampai.
Aku check sok baru sampai all the customer nye order yg bulan 2.
Sbb dorg cuti raya cina aritu. Dorg cuti SEBULAN ok. Pfft aku baru tau. Aku patot close order bulan 2.
Tp aku tak tau dorg cuti. Lesson learned. Walaupon da terangkan kat customer tp x sedap la hati kan dorg dpt item lambat. Buruk la nama ig shop ku.
So insyaallah next plan mmg ready stock items je.
Tp tunggu la. Modal nye pon knr byk.
Nak kumpul modal tu hoih berpeluh.
Tp puas ati tau. Bila ready stock item ni, customer bayo, terus je pos.
Tunggu ok. Tunggu saat itu.

Pastu wedding adik aku weekend ni.
Baju aku tailor baru siapkan. Esok baru nak amik.
Nape la aku pakai tailor lagi kan nape x pakai ready made je.
Ahah tu pon nanti la explain. 

Rabu ni memacam aku nak settle kan.
Nak amik baju melayu laki aku, nak sign agreement rumah, nak singgah here n there.
Aku mintak tolong parents aku teman. Saje la nak kasi dorg tgok rumah tu dulu b4 org lain duduk.
Sedih sbb mak abah tak sempat pon dtg lagi, rumah dah knr sewakan.
Takpe knr redha kan kan kan.

Ok now dah update entry baru perasaan mengantuk datang.
Susah nak tido sekarang memikirkan byk benda.
Tp still bersyukur sbb Allah bagi byk peluang dan permudahkan perancangan kitorg.

Cerita weekend lepas. Umar jumpa cousin - mikhail. Skg da pandai main sama2 dua2 ni. Suka tengok. Umar mmg da pandai berkawan skg. Lagi beso budak tu lagi dia suka. Ohs lagi satu dah kena start buat research playschool umar tahun depan. Dah jumpa 1. Dekat n harga ok la. Not bad. Cuma nak parking tu bercinta. Well what u expect living in damansara area rite. Everywhere like sardines. -_-

0 comments:

Post a Comment