My bro's wedding at temerloh - Part 2

So the next day wake up early at 8.30am (lepas solat subuh tido balik of course), had breakfast downstairs at mamak because this is budget hotel so takdak cafeteria. So mamak je.
My parents belanja breakfast pagi tu kat semua sedara mara n family.
Masa kitorg turun ada lah dlm 2 more family je yg lain da abes mkn.
Umar time ni mood ok. Weird tol selalu pagi dia mmg tak memberi kerjasama.
Siap makan roti canai dia. Lagi la amazing.

Pas breakfast, kitorg pergi pekan temerloh jap sebab nak cari tempat print voucher groupon hotel hye receipt sbb nak ke bukit gambang after wedding nanti.
Lupa nak print dari rumah. Lagipon saja la nak jalan2 tgok apa yg ada kan kat temerloh ni.
Pusing punya pusing nampak kedai jual ball bukan main byk ball.
Suh husband singgah jap beli ball utk umar n anak sedara aku lg sorg spy dorg tak cranky kat reception nanti.
(Anak aku je cranky anak akak aku ok je).
Rm2 je ok ball tu. Murah oit.
Rasa nak beli 10 tp buat semak keter plak xperla.

Pastu jumpa kedai printer. Akak tu siap tido. Rilek betul sampai aku knr gerakkan badan dia.
Yerla hari sabtu knr kjr. Stress kot akak tu kan.
Lepas print balik hotel aku teros siapkan umar n kasi dia main ngn sepupu2 dia kat bilik sebelah while aku bersiap.

Kali ni cukup masa untuk berootd dulu dlm bilik hehe.
Tanye hubs nak masukkan baju ke lepaskan. Nak lepaskan nampak kosong sgt sbb kalo tak nak letak beads kan tp malam smlm nye tu no mood. So end up aku masukkan baju dlm skirt. Hehe. Both top n bottom beli kat butik vendors dekat ngn rumah aku @nananovendors sbb baju aku tailor da siapkan tp skirt je tak siap. So malas nak amik dari tailor. Mcm tak berbaloi knr g shah alam amik baju yg tak siap. So ko g la siapkan dulu baju aku, aku beli je baju lain. 

Kol 12pm checkout and berkumpul kat bawah. Sesambil tu bergambar dulu la ngn adik beradik aku.

Ngan husband. Nampak nye ni la tema baju raya kitorg tahun ni hehe.

Ngn my mom on left pic. Gambar kanan ngn akak aku yg pertama and adik aku yg bongsu. Akak aku yg 2nd x dpt ikot sbb anak dia demam panas n kena warded masa hari reception ni.

Umar sbb ada BALL dia, mood dia baik sangat. Pfft now i know why parents angkut segala jenis toy anak kemana2. 


Biasa la gambar dalam hotel nampak fresh kulit ala2 flawless gitu.... Tunggu jap lagi...

Lepas tu kol 12.45pm kitorg gerak dari hotel menuju ke rumah pengantin perempuan which dekat je dengan hotel udesign ni.

Haha amik ko berkilat muka memasing. No close up pics. Sbb takot. Hahaha

Nantila majlis belah lelaki kat batu pahat baru amik banyak2 gambar hehe.
Kol 2pm kitorg da gerak balik. Cuaca pon sangat2 terik.
Tp alhamdulillah umar tak cranky sepanjang majlis lelagi da dapat bunga manggar tu.
Naseb aku da suap dia nasi before gerak g wedding.
Umar ni bukan reti makan nasi kat wed orang. Dia minum air oren je.
Kitorg g bukit gambang lepas wedding. Yg tu lain entry.
Akak aku balik kl jap singgah hospital lawat akak aku yg 2nd kat hospital ampang puteri sebelum dorg gerak balik ke batu pahat.
Hari ahad esok nye husband dia kjr ok. Kat johor kan ahad kjr.

Dah selamat dah kawin adik laki aku.
Tinggal majlis belah batu pahat akhir bulan 4 nanti.
Aku dipertanggungjawab buat dia nye wedding photobooth kat batu pahat nanti.
Harap cantik. In progress dah ni. Nanti aku update kie.

0 comments:

Post a Comment