My bro's wedding at temerloh, pahang - part 1

Akad nikah adik i suppose hari jumaat mlm, 20 mac.
Ptg tu baru nak gerak dari damansara since husband i kjr pagi tu.
Tp i dah siap2 pack brg n gosok semua baju n tudung.
Letak dlm keter semua siap2 so that husband balik tinggal makan n gerak je.
My parents n adik2 i dah gerak by thursday petang.
Akak i gerak pagi jumaat.
Akak i lagi sorg last minute x dpt pergi sbb anak dia demam panas knr warded plak tu kat ampang puteri.
So husband balik kjr boleh plak knr rushing siapkan kjr client kitorg.
Takper i sabar lagi. I bagi dia masa smpai kol 4 ptg je.
Kol 3.30ptg i siap2 amik cupcakes kat womdermilk untuk letak atas hantaran.
Umar plak jenis yg masuk keter tros nak tido dlm car seat dia.
I terpaksa ckp ngn dia belum lg umar kita nk g kedai cupcakes.
Sampai rumah je i ckp ngn husband, bia je x siap kita kena gerak skg jugerrr.
Naseb husband mendengar kata. Yerla if jamm ke on the road mmg naya la kan.

Baru masuk highway dah tetido. Mmg tido sampai ke temerloh. So sila la train anak korg dok dlm car seat dari kecik. Insyaallah sng travel. Yg tak senang bawak budak ni g wedding org je. -_-

Sampai temerloh just nice kol 6ptg. Kitorg stay kat hotel u design temerloh.
Hotel budget semalam RM120. Luas gak bilik aku. Cukup untuk umar berlari2.
Mmg dekat je dengan rumah pengantin.
Sempat la nak rest jap n teros bersiap untuk akad nikah.
Pompuan ni bukannye jap bersiap.
Kena settle kan anak dulu, kasi umar makan and susu, baru la aku leh siap.
By the time turun, semua pon da siap nak gerak dah.
Sempat la amik2 gambar jap.

With my makciks2.

This is the only nicest photo of me. Haha sbb umar x berapa memberi kerjasama mlm tu. Tantrum sgt kat rumah org kawin. Lapar kot. Aku da kasi sikit food before gerak. Well. Too long kot tunggu. Kol 9.30pm baru selesai akad nikah. Bila umar dah tantrum maksudnye nak susu. Tp lepas susu dia tantrum balik. Eee geram je.

The only adik lelaki in 5 siblings. Tak sangka da kawin...

Dengan ex-roommate aku... Hahaha

Jodoh ok. Last year when my parents sebok nak kenen2 kan adik lelaki i dengan anak2 kawan dia, aku pon suggest la ex roommate aku ni. Dulu b4 kawen aku sewa bilik kat kelana jaya. Duduk ngn aisyah ni. Aku bukannye senang nak masuk dengan stranger. Tp ngn aisyah ni aku boleh masuk. Pandai respect org tua, pandai masak (compare to skill aku pandai masak maggi mee je time tu) haha, pembersih and bijak ok. Dia engineer kot. Paling penting pandai saving and seorang penjimat. Tp masa aku intro dia kat adik laki aku pon, aku x expect apa2 pon. Kalau ada jodoh ada la kan.. Pandai2 la korg. Tup2 dorg kata nak bertunang pastu 6 months after dat kahwin dah. Alhamdulillah.

Sebenarnye aku relieve sgt2 it's Aisyah jodoh adik aku. Sbb insyaallah dia yg terbaik utk adik aku. Setahun aku kenal aisyah tak pernah aku rasa x senang dengan dia. Aku harap dorg boleh bersabar sama2 dalam mengharungi rumah tangga. Seriously bagus xya bercinta lama2 sgt. Sbb bercinta lama2 pon nanti kawin baru la character masing2 keluar kan. Hahaha. So aku doa yg baik2 utk dorg.

Btw back to cter akad nikah mlm tu.


Lepas umar tantrum tahap nangis meraung tertinggi, lepas amik gambar laju2, aku la balik plg awal.
Sampai hotel umar ok je.
Aku suap muffin smbil kasi dia tgok youtube.
Smbil mogok taknak layan umar jap haha. Mcm la umar kisah.
Pastu aku pelok dia ckp ngn dia jgn buat lagi cmtu.
Pukul 12 mlm umar tetido pengsan.
Plan nye mlm tu aku nak jahit beads kat baju aku utk baju aku nak pakai reception esoknye.
Tp aku batalkan niat ku sbb pk if umar tantrum mcm td tak bermakna baju cantik lip lap lip lap cmne pon. Sobs.
So mlm tu aku just iron baju ku n tido...

U design hotel kat temerloh ni convenient sgt2 sbb ruang iron ada setiap level n dekat dengan bilik.
Wifi pon laju ok. 
Kalau ada fridge setiap bilik dah perfect. 
Yerla aku bawak makanan umar siap2. Sup ayam n nasi. Terpaksa tumpang fridge kat kitchen dorg.
Umar tu mmg jenis suka makan makanan yg aku buat je. 

Okla cter pasal reception esok aku sambung insyaallah.


0 comments:

Post a Comment