Hot wednesday

Tadi pagi lepas solat subuh teros gigih gosok baju kjr husband 3 helai n seluar kjr sehelai.
Sejam gak la gosok. Gosok knr sampai licin mcm kat kedai nanti ada org complain kita buat kjr x ikhlas.
Hoih. Sampai ati. Nangis dlm hati sambil gosok baju dia kuat2 amik ko licin habis.
Berani kata tak ikhlas lagi siapla hahaha.
Lepas gosok baju, rasa melekit2 plak badan skg kan musim panas. So teros je la mandi pepagi. Mcm nk g kjr plak. Pastu da tak le tdo. Kemas ruang tamu. Lipat baju etc2. Umar pon bgun.

Tapi puas ati la. Settle benda2 yg sepatotnye.
Paksa umar mkn bread pudding for breakfast. Berani plak dia nak keluarkan dari mulut dia.
Terpaksa jadi halilintar jap baru dia telan.
Muahaha budak ni makin besar makin dia filter makan. Gila. Susah la aku nak berjalan2 bwk dia.
Penat tau asik bawak home cooked food. Kadang2 sempat la nk bawak bekal segala.
Kadang2 x sempat. So a bit tough bila umar tgok benda yg dia x pernah nampak dia xnk.
Aku selalu bagi dia pancake for breakfast. Or roti prata.
Kalau makan kat kopitiam senang la. Tp kalau mkn kat kenduri dah payah.
Dia da start reject nasi beriani n nasi minyak plak. Adoiyai pening aku.
Ni wed adik aku bulan 3 kat temerloh ni apekebender la nak suap umar makan nti kat wed dorg.
Hotel yg kitorg nak tido situ xde peti sejuk. Cmne nak bawak homecooked. Sigh nanti la pk.
Td aku buat sup ayam nasib dia makan. Aku kirai ayam tu tipis2. Pastu umar cakap sedap. Hahaha kagum sbb dia tau nak guna perkataan 'sedap' dah.
Tapi sedap pon dia telan dlm 5 sudu je. Pastu minum bergelen2 air.
Must be the weather.

Malam semalam aku buat udang masak lemak cili padi.
Teringin nye pasal.
Simple je resepi aku.
Blend bawang merah besar, bawang putih 3 ulas n halia sikit n cili padi kg 5 biji.
Letak minyak sikit, tumis. Campak serai 2 batang.
Letak air sikit. Letak potato. Letak serbuk kunyit.
Balance kan garam n gula. Letak air asam jawa sikit.
Campak la apa2 sayur nk letak. Aku letak kacang panjang sikit.
If ada terung mesti sedap.
Pastu letak santan. Aku pakai santan packet. 
Last sekali baru letak udang. Kacau2 siap.

Pastu kuah dia balance simpan utk aku makan tengahari td. Aku panaskan n pecah kan 2 biji telur. 
Makan ngn nasi putih. Nyums!!
Nanti nak beli dagingla nak buat daging masak lemak cili padi plak next week.

Makan camni je pon tambah 2x nasi. 

Btw aritu g cotton on sbb dorg buat sale 38%. Takder la nk beli bender pon tp aku mmg da lama berkenan ngn kasut slip on utk boys tu. Tp harga mahal. Ni harga rm49 jd rm30. Ok la kan? So aku nak test kat kaki umar, budak tu teros happy gila sarung sendiri. Pastu xde size dia. Alahai byk size da abes. Terpaksa aku amik size 10. Umar pakai size 8. Aku rasa tahun depan baru dia muat. Tp dia da selamat merasmikan dlm rumah. Bgun tido nak pakai. Nak mandi pon nak pakai. Siap menangis2 bila aku nak tanggalkan. Eeee sabo jela. Nampak nye nti kena beli lagi 1 tp size dia la kan. Mana nak cari macam cotton on tp murah sikit eh? Tau2 la kasut budak mmg mahal. Wuwuu. Aku pon suka style cmni sng sarung je.

Okiela sekian bebelan hari ni.

0 comments:

Post a Comment