Dugaan semalam

Yesterday train yg husband selalu naik dari tempat kjr dia to kj rosak.
Pukul 8.20pm dia msg rosak. Stranded kat kl central.
So aku tanya dia nak amik dia kat kl central x.
Dia tanya tau jln x. Mesti la tak hahaha. Tp aku ckp la aku boleh g ngn adik aku amik.
Call adik aku kol 8.45 masih di opis. Tp dia kata boleh je amik dia g amik husband aku.
So kol 9pm pas settle bagi umar makan so aku amik la adik aku dulu kat pusat bandar damansara.
Terpusing2 gak la sbb jalan tu penoh dengan construction so byk road ditutup. 
Sigh tp akhirnye berjaya amik adik aku.
Naseb adik aku yg drive pastu sbb dia terer btol cari jln to kl central.
Aku ni nama je dok damansara. Tp aku jarang kua sangat.
Setakat g pos opis, ou, ikea, tesco. Tu jela. Weekend balik bangi.
Mana la rajin masuk kl sgt if takder apa2 urusan.

Around 10 baru amik husband aku. Drop adik aku kat keter dia kat opis dia balik n pastu knr drop husband kat lrt taman bahagia nk amik keter dia plak.
Mencabar sbb masa lepas drop adik aku jalan ke kj plak tutup. Hoiii geramnye.
Stuck dlm jamm la gitu. Tp berjaya la lalu jln dlm semua.
Smpai rumah kol 11pm baru nak dinner. Sigh how i not miss working life especially after work stuck in a bad traffic like that.
Aku pon x dinner b4 kua rumah sbb da terbiasa tunggu husband balik baru dinner sama.

Smlm buat lauk simple giler. Ayam goreng rempah and sosej masak sos. Smlm mmg malas nk masak sikit sbb a bit down to some issue. Work related. Tp down cmne pon aku sentiasa make sure ada makanan terhidang atas meja. 

Harini aku ok sket bersemangat balik buat kjr. Hello mana ada kjr xde cabaran kan. Chill la sikit!

0 comments:

Post a Comment