Bz me and umar's new haircut

This 2 days bz ke sana ke mari dgn atuks umar. Hehe.
Tp takper sbb best dpt spend time together n best tol umar buli atuk2 dia naik turun escalator 10x.
Husband orang paling heppi sbb breakfast sentiasa ada sepanjang mak abah here muahaha.
Kalau tak kejap ada kejap takder mcm biskut. Eeh i jaga anak u tau blablabla....
Hahaha begitu la penerangan aku setiap hari tebalkan je telinga alip perli2 ke apa.
Ala biasa nanti dia balik kjr aku masak dinner sedap2 amik hati dia skit.
So harini terlebih efficient bgun pagi pas buat breakfast (sandwich je pon) and vacuum, i tros nap.
Pastu bgun mandikan umar kasi budak tu mkn coco crunch sket kol 11 pagi g aeon ou sbb abah nak cari baju batik dia. Sbb tertinggal. Dia nak pakai g kenduri.

Tapi pencarian di aeon gagal. Pastu mak tanye nk mkn katne.
Ni mmg payah sbb kalau aku n alip kat ou pon clueless nk makan katne.
Nk makan yg sedap n cepat n tak mahal sgt.
At old wing. Ohs mencabar. Plus knr consider mak takleh jalan jauh2 sgt.
So aku ckp ngn mak kita tapau je la.
B4 that sempat la kitorg beli egg tarts n some roti kat aeon bawah tu.
Egg tart king situ sedapnyerrr. Terbaik. King nye brand je sedap tau. Aeon punya tak. 
Pastu beli la crossaints sikit nk buat breakfast sok.

Pastu kua dari situ dah kol 1.30pm. I suh mak abah makan egg tarts dulu alas perot sementara nak g mutiara damansara. Konon nak tapau nasi kukus ilham kat situ yg manjang org beratur.
Dah pesal korg ni semua beratur sedap sgt ke nak try gak.
Baru 5 minit beratur panas giler bye2 aku mmg kurang kesabaran rupanya.
Tak paham la konsep kedai cmni. Dah tau sedap do somethg about it mcm hayaki nasi kukus yg sedap itu. Sbb selalu makan hayaki nye saje la nk try yg ni.
Tp sbb lembabs nk mamps so aku teros masuk ktr gamble kita g tesco je la mak abah kie.
Rasanye dah lepas peak hours ni.

Alhamdulillah betol. Parking dekat ngn kedai jom bali yg aku nk bawak dorg mkn, sng sgt. 
Dah la byk choice. Aku tau parents aku tu as long dorg nampak nasi goreng n mee dorg dah heppi.
(Me too!) haha. Dah la servis cepat. Aku nye sampai dulu. Aku makan laju2 sementara abah layan umar. Umar plak buli atuk dia turun naik escalator.
Tp budak kecik ni susah nye nak makan alahai geram tol aku.

Takpe. Sok aku nak bawak bekal umar siap2 la. Tak pon bawak plate dia siap2. Sok kena g wedding plak.

Ohs btw lepas makan kat jom bali which end up kitorg tapau balance food sbb terlampau byk portion utk sorg, kat luar tesco tu ada barber gunting rambut. Mamak nye barber. Dah la murah rm6 je.
Takder org. Apa lagi tros suh gunting rambut umar. Hahaha terkejut mak abah tgok umar yg nanges2 gunting rambut. Leganyerrrr sbb 1 task aku settle. Hehe dah ayah nye suka lambat2 bab potong rambut umar. Kelakar tau si barber tu ckp ngn umar "da makan belom? Lepas gunting rambut u pergi makan ayam kfc ok" si umar boleh jawab "ok ok ok" hahaha. N the best part is aku rasa ni la barber paling berani handle umar. Aku dah try few places. Byk yg teragak2 n takot masa potong. Yg ni mmg confident. Lepas kuar dari kedai tu, aku suh abah drive sbb si umar mesti nak ngadu nasib kat aku (mengempeng susu). Aku guide la abah drive balik rumah. 

Pastu ptg sket dah sebok masak dinner. Arini masak simple. Masa ahad, kuew teow kungfu, isnin nasi tomato, today aku buat paprik ayam n kailan ikan masin n telur dadar. Umar nye food aku goreng ikan n kasi dia telur dadar sikit. Baru makan bersungguh2. Lega kalau tak makan memain je this 2-3 days.
Alhamdulillah mlm ni sng tido kan umar. 10.30 dia da tdo. So aku pon iron baju aku utk g wed sok n gosok seluar kjr husband. Sidai baju sikit n settle la tugasan hari ni. Phewww.

Sok pepagi kol 8.30am dah knr g pos laju sbb ada parcel customer smpai tp aku xde kat rumah. Sok aku teros pos siap2 la nampak nye brg customer ku itu. Kol 11 pagi sok dah knr g wedding. Cousin ku nikah. Aku teman mak abah je. Okie la nanti update lg. meh tgok rambut baru umar.

Si botak kesayangan semua orang :)

1 comments:

Unknown said...

hihi.. so hectic I must say..

handsome umar!

Post a Comment