Bz monday

Kan da ckp bukan korg je stress monday aku pon! 
Harini 3x g pos laju sbb last week xde kat rumah masa item customer sampai so knr pick up kat pos laju. Boleh call suh anta balik tp sbb aku ingt nk settle kan cpt2 sng hati bila da settle.
Tp da nape sampai 3x?

Aku da few time g pos laju few areas.
Tak pernah ada problem. Pos office kelana jaya best besar. Laju je sbb byk counter.
Post office Ttdi the best. Parking berbumbung. Cuma ikot luck ko la dpt parking ke x.
Memang sentiasa ramai. Tp dorg efficient ok. Laju je tetiba da smpai turn ko.
Post office ikano not bad. Sesambil tunggu giliran boleh la window shopping.

The worst post office that i ever go and i hope i dun have to go again is post office damansara jaya.
Kena pergi situ sbb rumah aku kinda dekat la jugak dgn that post office so dorg letak item aku kat situ.
Tp aku selalu g ttdi nye if nak settle kan apa2 hal.
Mula2 last week a day b4 raya cina ingt nak amik time tu tiba2 giliran aku lagi 30org la.
Dah la nk rushing g wedding, cuba la gak aku tunggu, tp baru 15 minit baru 3 org je lepas.
So fedup aku tunggu lelama aku balik.

So td cuba nasib g kol 9 pagi. Penoh pos opis. Dgn double parking nye.
Angkut umar. Cuba amik no. Lebih kurg 30 org gak knr tunggu. Bye2. Byk lagi urusan aku knr buat.
So aku balik rumah, kemas dapur, masak sup n goreng ikan utk umar, sidai kain, kemas rumah sikit. By 2 pm umar da tetido. Alamak rasa nak try g lagi.
Kali ni parking jauh. Masih ramai org. Kali ni lagi gila sbb knr tunggu lagi 50 org. Maybe system no rosak kot. Tp mmg penoh sgt org n mmg lembabs.
Bye2 aku balik la baik tido kan umar sbb waktu nap dia pon.

Pukul 5 umar bgun aku cuba lagi pergi sambil doa Allah permudahkan urusan.
5.30 pos opis nak tutup aku buat muka kesian tanye betul ke kena tunggu turn padahal nak amik parcel je ni. Agaknye dia tgok aku holding umar, last2 dia kasi aku potong queue.
Lama gila dia cari parcel aku baru jumpa.
Alhamdulillah sgt. Rasa panas n penat td bebaloi.
Aku tak abes2 say thx kat umar hahaha. Kalau aku x bawak umar, mesti dia kesah apa. 

Aku rasa dorg kekurangan staff.
Lack of motivation.
Tak organize. 
Before this aku pernah mintak pos laju nye form tu punya lambat dia jln g amik kat tmpt lain. Patot nye setiap desk ada form pos laju tu sendiri.

Tu belom cter aku call dari pagi smpai ptg no one pick up the phone.
Nvm yg penting brg customer da selamat kat tgn aku. Lega tol.

Balik rest jap pastu buat nasi goreng cina for dinner.
Now dlm sejarah nak tido awal kol 11 ni hehe. Okie la nanti update cter lagi. 
How's ur monday?


Gambar xde kena mengena but thats the kind of expression i feel for monday. Hehe

0 comments:

Post a Comment