So i thought i was tough

Until this 2 days i keep on cry when im alone.
Actually takde istilah alone sbb aku sentiasa dengan umar n dah start busy balik uruskan business.
Cuma...bila time waktu solat and waktu nak tido...mesti aku rasa sedih sgt.
The memory that nite keep on coming.

Masa dapat news a day before mama pergi kan, time yang alip dapat news dari doc tu, aku sedih sgt mlm tu aku tros solat hajat n baca yassin.
Masa the next day, aku senyap2 whatsapp adik bongsu alip suh balik dari boot camp takot dia tak sempat jumpa mama.
Alhamdulillah mira tros balik sempat jumpa mama.

Masa nak pack brg balik, aku siap letak dlm luggage besar, husband nye instinct mcm nak jaga mama lama kat hospital, instinct aku, mungkin kena dok bangi few days if anythg happen...
Siap aku nak bawakkan baju melayu husband siap2 tapi husband in the room nanti dia pelik. So aku tak pack baju melayu dia. Cuma aku berkali2 pesan suh dia bawak byk baju balik.

Aku tau, semua tuh Allah yang gerakkan hati aku.

Aku tau semua ni take time untuk aku boleh ok sbb aku nampak semua depan mata kan.
I even cant go to bangi today. Dorg buat tahlil untuk family dekat rumah je sbb malam jumaat.
Lepas arwah mama g dah buat tahlil 3 malam kat surau.
Alip kata kalau aku nak g, jumpa kat bangi. Sbb dia kjr kan. Lepas kjr plan dia tros dia nak ke sana.
Tapi aku suh alip je g.
Aku betul2 rasa lemah rasa nak pegang stereng pon aku tak mampu. Aku tak rasa aku mampu nak drive sendiri tadi.
Aku bukan la jenis yang lemah2 ni.
Aku rasa semangat aku masih lemah. I need time to get tru this.

Last 2 weekend arwah mama and the rest baru je dtg rumah aku makan soto ayam.
Tak sangka tu yang terakhir kali aku dapat serve untuk mama.

Walaupon tak sihat, arwah mama still teman papa dtg johor dtg wedding adik aku bulan 4 haritu.

Okla takmo terkenang byk sgt nanti hidung tersumbat takle tido lagi.

1 comments:

Unknown said...

Hard thing to do is redha rai, but i know you're strong inside out, insyaAllah the time will heal. Well I'm not good in this too, and took years when my late father passed away. Be strong!

Post a Comment