Am i...pregnant?

Hahaha takde la surprise sgt pon sbb memang plan utk dapat another baby for next year.
Umur dah 31 hoi bila lagi kan.
Lagipon orang kata tak elok la jarak sgt or dekat sgt.
So i think 3 years gap will be just nice.
Umar dah 2 tahun 3 bulan.
So it just about time.

Yang penting umar dah wean off.
Perancangan Allah tuh terbaik.
Memang betul kita merancang Allah tentukan.
Nak ikotkan nak wean off umar tuh punyalah lama, tp baru 4 minggu lepas berjaya sepenuhnya.

Aku tak check pregnancy test lagi.
Tapi sbb 2 minggu stgh period lambat, and badan rasa bloated/ berangin2 gitu mmg confirm la tu.
Rasa loya tu sikit2 la ada kalau lambat makan/ isi perut.
So memang cnfirm la tu.
Paling best skg favourite food adalah roti letak hirisan cheese dan sosej and sos tomato pastu bakar.
Fuhhh dapnye.
So craving for cheese.
Orang kata kalau mengidam tu maksudnye body kita kurang nutrisi tu.
So maybe i need more iron la tu.
5 hari berturut2 snack ptg aku makan tu.
Umar aku baru introduce makan benda tu spy senang sekali arung je aku buat snack petang dia.
Mula2 dia reject, pastu da makan, bukan main suka keep on ckp "nak". Sabo je la.
Esok nak topup cheese, sos tomato and sosej. Dapnye.

Lain2 masih terlalu awal.
Tapi aku harap aku tak makan nasi terlampau byk.
Mengikut pregnancy lepas, aku overweight dari carta kenaikan berat badan sepatutnya masa pregnant.
Dulu time umar, before pregnant, is 49kg. Sebelom beranak 68kg kahkahkah. Kan ke kenaikan dekat 20kg tu.
Berat umar 3.23 kg je.
Naseb la berpantang bebetul n breastfeed some more dapat la 49kg balik.

Aku tak sempat nak beli pregnancy test la sbb last weekend bz go here n there.
Pastu weekdays stranded kat rumah, alip kol 8lebey baru smpai rumah.
Tak sampai ati nak drag dia g farmasi. Kol 10mlm kitorg dah call off the day. Betapa tua nya badan skg. Insyaallah weekend ni nak beli and check pregnancy test and nanti bebila g klinik.

Apapon aku bersyukur sgt2 aku mengandung kat rumah kali ni.
Boleh baring anytime i want smbil layan umar je.
Buat on9 business ngadap ipad je.
Dulu time umar kan kjr kat opis punya la looking fw kol 5.30ptg haha.
Nak nap tghari bukannye selesa sgt.
Syukur ya Allah atas keadaan skg.
So setiap kali umar jerit nak dukung time aku tgh masak pon aku berzikir je la dlm hati smbil dukung dia smbil masak haha sbb bagi aku it still better than be in the office.
Aku gigih masak setiap hari sbb kalau tak nak makan apa dong. Lakiku dah la balik mlm. Hehe lawan je rasa loya tu sambil baca Lailahailaantasubhanakainnikuntuminazzalimin. 

Tentang umar
Umar bulan 1 ni kitorg nak anto ke playschool. Dekat ngn rumah je. Harap ada rezeki hantar situ.
Skg memang dia da byk ckp, so aku pon da start potty train dia 2 hari lepas.
Sbnrnye nak start 2 minggu lepas, tp lepas arwah mama pergi, aku take time utk ok, so minggu ni baru aku bersemangat nak train umar.
Alhamdulillah ok la first day ada la incident terkencing kat carpet pastu ok dah kencing kat toilet.
2nd day, terberak kat dlm seluar time aku tgh nap. Huwaaa time aku jaga punyala 10x bwk g toilet ok je x berak. Time aku nap boleh plak nak berak.
Cmne aku boleh nap time umar tido. Harini waktu nap umar haywire.
Dia bangun seawal 7.30 pagi. Nap pukul 1-2ptg je. Geram je aku. Tak smpat aku nak rest.
So aku terpaksa nap jap sbb dah weng penat. So there goes my 5 mins nap?
Haha and it's gonna be 2 soon.
Umar kan dia mempunyai masalah takot mandi shower.
So sbb malas aku nak layan drama dia nangis time mandi lagi, skg aku kasi dia mandi dlm bath tub balik.
Bukan main suka taknak kua dari toilet plak.
Tp bagusla. Dari melalak kan.
Aku tengok dia in better mood, tak cranky lepas berendam mandi lama.
Aku la penat nak melayan. Tp ok je dari layan dia nangis horror tol apa ntah neighbour aku pk kan.
Mesti dorg kata aku tak pandai jaga anak hahaha.
Lepas dia 2 tahun ni dia da tahu tantrum.
Menakutkan. Dulu aku selalu pk tantrum tu cmne.
Now rasa la haha.
Takpe ni temporary je aku percaya nti da masuk playschool ok la tu.
Mak tak sabar uollls. 4 hours of my me time!!!! Huhuu

Btw thank you for all the wishes regarding my mil passed away.

3 comments:

Unknown said...

Congrats rai! hihi.. :D

Mai Okinokiyo said...

Weh mandi shower tu awal lg utk umar. Nasya mandi shower sendiri 4thn kot. Belasah je bath tub tu selagi muat

LisaLisut said...

Oh u tua sthn je dr i haha. Igtkn adik2. Lol. Untungnye dpt berat balik 49kg..i bf tp xturun2 pn. Sedih..mcm xnk caye je bf bole kurus pn ade huhu..psl tantrums tu, its just a beginning rai. Hahahaha. Bkn nk tktkan. No matter how we prepare mental fizikal tp ble dh hadap br rs cm arghhh. I skrg pn thn sbr hari2. Wpn rsnye mcm hari2 pn xsbr. Tp better dr duk ofis kekeke. Anywayyyy congrats! Hehe

Post a Comment