Tentang...

Umar. Hehe belom nak cter pasal wedding adikku.
Belom datang mood lagi.
Nak citer pasal umar sementara ingt abender nak cter.

This week start monday, 2 hari aku try buat umar tido malam tanpa ngempeng.
Jadi ko! Aku segan nak btau cmne..
Tp aku cter je la.

Ada plastic parcel barang aku warna hitam.
Aku koyakkan sikit letak kat *toot*.
Umar takot dia ingt tuh insect.
Dia panggil kupu2 insect lol.
Hihi so dia snggup x susu tp punya la lama nk buat dia tido.
Dia bebel sindri - sambil minum air masak - nyanyi - panjat2 katil last2 tetido sendiri. Pheww.
It was a success for 2 days coz husband at downstair so it's kinda easy to manage umar alone.
Aku tak sampai ati la bapaknye kjr berat balik 8mlm pastu masuk bilik umar nye masih active nyanyi2 panjat katil. Selalu by 10pm umar da tido if mengempeng.
So bila x mengempeng kol 11 and 11.30pm baru dia tetido.
Tp bila dia terjaga tgh malam aku kasik je la susu.
It just that aku nak biasakan dia tido tanpa mengempeng.
Aku rasa salah satu sbb umar sgt clingy ngn aku sbb aku jaga dia sendiri, cuci bontot dia sendiri and still bfeed sampai skg. Everythg sendiri. So aku tak kisah pon org nak ckp umar anak mak sbb dah mmg anak mak dia la kan hahaha. Kira ko mcm produce product A ko la yg dapat nama takkan owner B kan. Tp bukan bermakna husband tak tolong. Husband realize now that dia byk lepas tgn dlm uruskan umar, so he slowly help utk uruskan umar.
Mandikan la jugak seminggu sekali. Tu pon weekend. Jd la dari nan ado.
I nak kecik ati pon da smpai xde perasaan nak kecik ati.

Bila baca namee roslan nye blog post td pasal anak dia adam yg memacam perangai, sama je la mcm umar. Hehe beza nye aku leh tido xde masalah mlm2 sbb masih bfeed.
Umar ni pon da pandai ckp byk sgt vocabs dia.
Dia sendiri ckp nak tgok video. Nak main buai. Nak tido. Eh memacam nak la. Nak banana. Nak kerepek. Nak mandi. 
Pastu aku rasa dia sgt cepat pergerakan nye. Tiba2 rumah aku da jd semak. Belum lagi carpet yg baru vacuum tertumpah dgn makanan yg dia baru kuarkan dari mulut. Masak makanan sedap utk dinner adalah terapi aku hahaha.

Pakai baju daddy.

Skg ni ptg dia tak melekat sgt sbb ada kartun dibo dia kat tv. Aku dapat channel disney sbb iptv. So aku memasak ngn tenang sgt2. Sbb lepas dia tgok dibo, mood dia sgt baik. Dulu sejam dia meraung menangis, aku pekakkan telinga je masak. 

Biasala anak. Perangai lain2 kan. Aku berharap umar membesar menjadi seorg yg wise n tak membuli budak2 lain dah ckup baik. 


Sbb umar bfeed and macam2 perangai, mummy pon kurus tp sedikit buncit haha. Yg penting ada cousin2 yg da lama x jumpa masa wed aritu tanye aku. 

"Rai, awak bila lagi?"

Aku xde hal if org nak tanye bila nak dapat anak kedua. Bagi aku tuh standard question jumpa org. 

"Bila apa"

"Bila nak kahwin?"

Hahahaha gelak beso aku. Of course masa dia tanye tu umar either tgh tido dlm stroller kat sudut or tgh main ngn cousin2 dia. Terus aku ckp "oit kita da kawin n ada anak la. Kan awak dtg wed kita."
Mcm la aku ingt semua cousin yg dtg wed aku kan.

I really didnt aspect ppl will ask me that kind of question especially when im 30 this year.
It's amazing when 2 people ask the same question. 
I take it as compliment. :p

N ada yg ckp aku tough sbb umar super clingy.
Tp bagusla clingy karang dia lari2 ilang aku gak yg susah ati kan.
Tu pon bila umar tgh happy, mmg dia lari2 ilang. Budak ni kalau kuar jalan mood dia happy je.
Aritu boleh dia kejar anak arab mana ntah. Anak arab tu baya umar n suka bila umar kejar dia.
Aku da mcm org gila kjr anak sendiri. Couple arab tu pon tgok aku semacam.

Bukan tu je skg fasa tantrum.
Skg kegilaan dia tolak bakul kat supermarket.
Bila time to go home, nangis sbb nak bawak balik bakul. -_- 
Skg aku n alip bwk 2 troli.
Satu troli letak umar. Satu bakul/ troli lain letak barang.
Sbb budak ni bukan reti duduk diam. Hehe

Okla tu je nak bebel pasal umar. Bye.

0 comments:

Post a Comment