Rumah kehabisan gas.

Dah 2 hari rumah aku kehabisan gas.
Gila buntu wey nak lunch n dinner apa.
Bukan taknak call org gas, dah call takder saper angkat.
Da tanye jiran sebelah, dia kasi no contact sama yg aku ada pfft.
Penat la cari kedai dedekat yg jual gas pon takder.
Apa ke bangang dok kat damansara utama, sebelah ou tp nak cari kedai gas sikit punyerla susah.
Hangin ok. Malas nak g check jejauh nanti jamm sana sini.
Aku survey ngn umar berdua je waktu siang.
So mana la boleh lelama sgt dlm keter. Umar tu lama sikit karang dia lemau.
So dah 2 hari aku makan mcd. Macam org kaya sgt.
Just bcoz easy to drive tru. Nak g damansara uptown tu nak menangis if nak cari parking.
Belum lagi stuck dalam jamm.
Convenient sgt kan tempat tinggal aku ni.
Maap la umar 2 hari umar kena makan fries for lunch. So unhealthy.
Malam mcm td ajak husband makan chic rice shop so berkhasiat la sikit. 
Sok pepagi harap lori gas lalu dpn rumah.
Aku malas nak penat on the road sbb nanti bila badan penat, benda lain tak jalan.
Contoh mcm bila weekend aku terlampau penat, aku malas nak gosok baju husband, vacuum rumah, nak basuh baju nak sidai kain on senin.
Aku buat tp alahai lembab sgt. 
Pastu waktu umar nap ptg aku pon tetido sama.
Senin je la selalu lemau cmtu.
Biasa hari paling productive hari rabu n kamis.
So bila benda2 cmni happen, sunguh stress. 
Last weekend dok rumah mil kat bangi kan.
Sangat la convenient umah mil aku tu, sbb weekend hectic so tak larat aku nak cook for umar plus mil pon bz kat kitchen so malas la aku nk sebok gak memasak food umar at the same time kan, took me only 10 mins g beli ikan goreng kat kedai mamak depan rumah dorg, n umar leh teros makan. RM2.50 je pon. Kalau kat damansara ni, everythg is money. Nasi ayam dah rm8. Nasi kukus pon rm8. Lauk campur tak pernah try beli.
See the difference dok bangi n damansara ni?

Yerla kena la berjimat cermat kan.
Aku kalau kuar ngn umar tu biasanya sbb nak pos barang so alang2 g la melilau sikit kat dlm ikano or curve tu. Sambil menyelam minum air kan.
Umar kalau dengar perkataan jalan2, first dia ckp "where's the shoes? Where's the shoes"
Dia suka escalator, lift, and stroller. So mmg sng la bawak dia jalan.
Cuma kudrat aku je kenala byk.

Btw stress aku td. 
Aku da nak tetido.
Tetiba husband masuk bilik, dengar dia tercari2 benda la.
Few times aku da nak tetido dengar dia batuk la selsema la.
Sigh geram ok. Aku ni mmg jenis susah nak tido mlm.
Last statement aku kat dia, aku nk g lipat baju kat bawah sbb takle tido dgr dia batuk.
Baru la dia dah in lalala land now.
Tinggal la aku terkebil2 ntah cmne la nk tido ni.
Tu yg aku end up berblog la jap.

Ni td kat chic rice shop. Anak aku yg tengah pura2 mkn


Suka betul dia makan kat sini memalam. Yerla kitorg kan jarang makan kat luar weekdays. Mesti dia ingt dah weekend. Behave plak tu masa makan.


0 comments:

Post a Comment