Back to normal routines

It's good to be back at home again.

....and lots of thg to do.
Need to vacuum carpet.
Need to mop the floor. 
Need to iron husband's clothes. 
Need to wash dirty clothes.
Clean up fridge.
Clean up kitchen.
Clean up umar's toys.
Unpack clothes.
Update business stuffs.
Reply email clients.
Design blog for client. 
Make breakfast.
Cook for lunch and dinner.
Fold up clothes.
...and many more.

Some of them are daily routines so no complaint.
Ergh...nvm i can do ittt.
Penat tapi kerja rumah if delay or ter skip, boleh haru biru semuanye.

Today i made nasi ayam for dinner.
Lately umar ni perhal ntah nyampah takot sgt ngn blender.
Vacuum x takot plak.
Nanges mcm apa bila aku blend bahan2 nk buat nasi ayam.
Jgn harap la aku nk pujuk or tenangkan dia dulu. Budak tu if susu dah gone 15 minit.
Aku ada masa stgh jam-40 minit je utk masak n kemas dapur.
So sila la nangis umar. Aku selamba je teros buat nasi ayam.
Dah settle semuanya baru aku terus susukan umar n mandi ptg terus.
Keep on telling umar, "time is money. Mummy have no time to waste"
Sorry lil boy u better overcalm ur fear.
Tp berbaloi la masak nasi ayam dlm keadaan stress sbb umar makan habis. Licin.
Dia x mkn ngn ayam. Aku gorengkan dia ikan pari. Ada sup carrot n broccoli. Ngn nasi ayam.
Nangis banyak. Lapar la kan. Bagus.
Husband lagila gembira sbb favourite food dia.

Btw sambung cter aritu. 

Kesian my mil towards the last day we stay there, suara dia makin takder. N dia susa nak tido malam. Susah nak breathing katanye.
So aku pon try la avoid berckp dengan dia sgt takot keadaan makin worst kan.
Sigh. Aku pon da cuba sedaya upaya tolong paper kat situ.
Most of the time kitorg tapau or mkn kat lua je. Breakfast kdg2 mil prepare smthg kdg2 aku beli nasi lemak.
Takkan aku nk ckp xya buat breakfast. Kot2 dia mmg nk mkn kan. So biarla.
If dia penat or tak larat sure dia x buat. Ada la 2x je aku masak.
Satu time tu aku buat paprik sayur n ayam goreng.
Pastu ada satu time tu aku buat nasi goreng daging.
Tu je la. Hehe yg lain beli.
Si umar daniel tu pantang aku lama2 kat dapur sikit mula la drama syahdu dia.
Nti sian mil aku gak yg pening dgr dia nangis kan.

Pastu alang2 kat bangi perasaan nak g bbw sgt la kuat. Haha padahal budget so so je.
Tp pk if tak pergi rugi la pulak.
Pulak tu si umar ni mmg suka baca buku.
Ajak adik ipar aku g. Kol 8.15 dah sampai sana dengan semuanya tak mandi. Hehe.
Alhamdulillah umar bagi kerjasama. Dia tahan 1 jam je. Lepas tu start cranky sikit.
Okla tu. Sempat gak aku pilih buku dia betul2. Budget aku rm100 je utk umar. So dapatla dlm 10 buku cmtu. Kot. 1 buku utk aku. Nak menabung utk bbw tahun depan la lepas ni. Hehe
Mmg heaven pergi. Sbb tak ramai sgt org kat bahagian kids compare to tahun2 before aku pergi.
So after this mmg aku akan pergi lepas subuh lagi. Please jgn tiru i. Nanti crowded. :p

Nak bawak budak g tempat cmni sng je. Bagi balloon beli kat petrol station b4 smpai and bagi makanan. Aku bagi hash brown mcd tu sesambil pilih buku. Dia suka sorong bakul tu. So aku tarik stroller dia, umar tarik troli tu. Haha boleh imagine?

Dah tulis kat instagram saje la cter kat sini balik.
Lepas bayar kan akan melalui kawasan popup book tuh kan, so adalah aku sparekan duit sikit ingt nk belila popup book utk umar. Tp semua pon best. Sigh susahnye nak pilih. Jd aku pon tak beli popup book. Haha boleh cmtu. Nak pilih will take time. Si Umar tu sampai menjerit "mummmmmy jommmm".
Terkejut aku si umar boleh buat ayat. Walaupon 2 perkataan je. Tp bermakna la utk aku. Hehe means dia tau apa dia nak.
So nampak ada block book abc tu tunjukla kat umar, teros dia stop cranky.
Bagusla. Teros aku bayar. RM20 yg berbaloi sbb dia enjoy main sampai skg.


Tahun depan kita beli banyak2 buku lagi kie.


Pastu alang2 da kat bangi seminggu, so aku pon terasa nak gunting rambut kat kedai bini jovian tu - capellobynina kat bangi. Deret paparich atas kedai tudung hajra x silap. Aku da baca ig drg ada tempat main budak dlm tu. So aku pon confident bwk umar. Aku ngn umar je la. Yg aku lupa si umar ni takot gunting rambut. Bila dia dengar bunyi hair dryer n nampak gunting, teros dia nangis n jerit2. Semua staffs situ try tenang kan dia. Gagal. Last2 dia duk kat aku sambil staff tu potong rambut aku. Nyampah mmg tak bagi chance langsung kat mummy nak have 'me' time kan.

Siap aku bfeed dia kunun nak kasi diam. X diam pon. Sambung melalak. Naseb saloon muslimah. Sukati aku je nak bfeed smbil potong rambut kan. Naseb la budak yg potong rambut aku tu sporting. Most of them budak2. So muka pon mcm takot2. Naseb potong rambut aku lawa. Harga Rm50. Termasuk cuci. Cuma aku bengang sikit dia cuci rambut aku air smpai masuk telinga. Pastu siap tanye ohs akak tak suka air masuk telinga eh. Aku jawab la aah tak. Pastu aku terpk eh ada ke org suka air masuk telinga. Lain la kalau dlm swimming pool kan. Xpe la dik. Akak maapkan. Dia nerbes kot. Insyaallah will come again with NO Umar. Hehe. 


Walaupon awak banyak songeh tp awak bijak n sgt menghiburkan! 
Semakin byk ckp. Dah pandai nyanyi2. Pandai joget2. Pandai panggil mummy daddy. Dah banyak makan. Dah kenal byk benda. Siap sebut snowman n snow. Belajar dari youtube la tu.
Paling baru bila kitorg tanye question dah pandai jawab yes n no. Comel ok.

Okla nk tido. Zzzzzz

0 comments:

Post a Comment