Weird weather

Skg kan cuaca pelik kan.
Siang bukan main panas gilerrrr tiba2 kol 3 petang hujan.
Panas tu bagus la gak sbb mmg kering baju aku jemur.

Skg petang2 aku da takyah amik husband sbb dia drive n park kat lrt yey.
So boleh la nak bawak umar g playground if tak hujan.
Cuma gang umar ada chinese girl ni da lama tak g playground plak mesti sbb da lama dia tak nampak umar. So nenek dia malas nk bawak.
Aku sker lepak ngn budak tu n nenek dia.
Sbb tgok umar pon suka main ngn budak tu.
Suka borak ngn nenek dia.
Sbb da lama aku tak borak ngn someone in english.
Haha kesian kan.
Dulu ngn colleagues. Skg nan ado.
So ngn nenek tu, boleh la aku speaking2 skit kalo x berkarat la english aku.

Ohs sbb cuaca pelik ni umar pon dapat selsema.
Aku paling tak sker dia kena selsema selain geli haha kesian pon ye tengok dia tak selesa tido.
Hurms esok kena beli ubat dia la kat farmasi. Ubat ni bagus cepat baik.
Murah pon murah. Rm10 je.

*update entry* adezio tu rm10 ubat mkn cecair. Yg stemar tu utk bersihkan hingus. Stemar tu mahal sikit rm27. 

Umar da besar ni so xdela nk g klinik je if sakit sikit2 cmni.
If demam ke apeke baru la bwk kot.
Dulu masa dia baby sakit sikit je sok pepagi da kat klinik.
Haha first time parents kan.

Aku da pernah try letak minyak garlic smer tu.
Aku tak suka sbb first, tgn aku bau garlic.
2nd, umar terbgun mebi sbb kaki dia panas.
3rd, husband plak terbgun tanye tu bau aper.
4th, katil aku plak berbau garlic.
Haha sorry it may works to others but not for me.

Aku nak share resepi pumpkin pie tp ptg sikit aku share kan.


Sedap smlm ptg aku berjaya buat sbb umar tido bukan main lama 2 jam.
Nasi goreng tu small bowl for umar, big bowl for husband and i, and for my lunch next day.
Jimat tenaga nama nye.
I buat nasi goreng daging, da masak, i angkat utk portion umar.
So i tabur hirisan cili padi kat balance portion kitorgnye. Husband puji kata nasi goreng i lagi sedap dari kfc. Naseb dia tak ckp kfc lagi sedap dari nasi goreng i kalau x merajuk xnk masak dah haha.
Actually husband da ckp mlm tdnye dinner nk tapau kfc sbb mlm selasa murah.
Tapi kfc untuk perot i mmg tak ckup punya. Tu yg i buat nasi goreng daging buat tambah.
Walaupon nasi goreng daging, umarnye takder daging sbb dia tak reti kunyah daging lagi.
Tp i da goreng ikan kembung, isi dia i campur dlm nasi goreng umar.
Kunun supaya nutrisi dia cukup ngn omega semua akakaka. #fussymom

Suka la sempat buat semua ni time umar tido lama.
Mebi dia tak sihat tu yg bukan main lama nap.
Selalu nap dia mmg sejam je.

Bangun nap tros bwk g playground. Gembira kemain.

2 comments:

pet9 said...

Wey pumpkin pie ko serius nampak sedappp gila. share resepi tau! and resepi nasi goreng. aku paling fail buat nasi goreng. mesti jadi lembik and oily.. tolonglah bagi aku tips nak jadi sedap hahaha

Rai said...

Boleh! Nanti i share mmg nak share pon resepi pumpkin pie tp tsk sempat je manjang. Soon! Hehe

Post a Comment