Lil update

Masa i taip ni pukul 3.53am.
I baru nak tido uolls. Tp happy sbb baru siap kjr client.
Baru part 1. Ada lagi part 2 and 3 and byk la.
Sigh ini mmg confirm project last aku.
No more web design after this.
Aku betul2 tobat. Tak kisahla if in future dorg nak kasik sejuta pon hahaha berangan.
If kasi sejuta i tros hire fresh grads kjr under i.
Eh menariks gak kan.
Aku rasa fresh grads la paling rajin bekerja.
Still remember the endless days balik lambat dari opis..
Sambung buat kjr kat umah...
Pastu weekend happy2 g mkn.

There's alot of things i wanna do after this.
Takper pelan2 kayuh. Cuba terbaik dengan kudrat yg ada.
Baru few days bz, rumah mcm aper.
Baju tak sempat lipat weekend.
Baju kjr husband tak smpt gosok.
So ada org tu majuk g kjr smlm ckp 'mlm ni letak semua baju atas iron board i nak gosok'.
Eh menarik sgt tu walaupon tone dia mcm serius.
Aku mmg bz tak smpt nak iron baju dia ok.
Sempat masak pon da bersyukur giler.
Tp td b4 tido tiba2 dia bersuara penat request tolong gosokkan baju leh.
Hehehe dah agak dah aku gak yg knr kan.
Hoih la malas tol nak anta kedai dobi.
Kalau pindah bandar seri putra nanti mmg sng kjr aku.
Semua kedai dpn rumah.
Takya merempuh jam la nak g kedai dobi je.

Btw dinner td aku berjaya buat yee mee yang sedap.
Nyums. Makan tu penting ye untuk energy. Hehe
Especially breastfeed mom cm aku yg mmg sentiasa lapar.
Umar plak jenis setiap 1-2 jam sekali mmg nak susu.
So roti and cheese and telur mmg best friends.

Minggu depan mungkin rutin hidup aku berubah sikit.
Maybe kitorg duduk bangi jap weekdays sbb nak jaga MIL aku n weekend baru balik umah sendiri.
Time tu rasa nye dia dah leh kua hospital.
Saja offer diri tolong jaga sbb kesian.
Walaupon aku pon mmg bz setiap hari, takpela kita cuba jaga.
Mungkin dah jadi mak kita lebih appreciate mak2 kita.
Aku pon ada anak laki.
Walaupon tatau 1 day dia akan jaga kitorg tak if kitorg sakit.
Nak lawat kitorg tak weekend.
Of course as mom we will try to protect them no matter wut happen.
Sakit sikit tros bawak klinik.

So now sanggup tak kita buat yg sama utk parents kita?
Ni masa sakit and susah dia.
Satu hari nanti giliran kita.
Plus i tgok contoh terbaik which my parents took care of my grandparents well b4 they passed away.
I hope my husband and i can do the same too to our parents insyaallah.
It wont b easy handling umar and MIL at the same time.
But i think by the time MIL mungkin dah kuat sikit.
I want to help to prepare the food and tolong2 basuh baju sidai kain.
Sbb MIL knr makan makanan yg diblend and ditapis saja at the moment.

I doa harap dipermudahkan perancangan. Insyaallah.
Cuma i tatau cmne nak bahagi masa buat kjr client next week.
Sbb rasanye confirm i tido awal mlm kan sbb penat.
Will see how la.

Waktu nap dia ptg td hehe

Ohs ptg smlm sempat bwk umar g playground.
Happy sbb neighbour i ada bwk cucu dia.
So lehla borak macam2. Cuaca pon best sgt. Windy and not hot.
N then ada few girls neighbour i gak rajin layan umar.
Umar happy sgt smpai taknak balik.
Terpaksa ckp "saper nak main bubble?" baru dia nk balik.
Eee sabar je la. Dah pandai dah tau tunjuk perasaan.

0 comments:

Post a Comment