Wean off proses

Still going on guys!
Mencabar giloks.
Bab nap ptg mmg sng no hal sbb aku n umar je. Xde org lain n normally umar tak buat hal.
Dia bebel pusing kiri n kanan pap tetido.
Malam susah sikit sbb ada husband.
Kesian plak kaco dia.
Umar tak ngamuk sbb dia rasa susu berperisa sos tomato haha dia terus tak peduli.
Instead of menangis, dia melompat, memanjat, membebel, menyanyi non stop.
Paling best duduk atas kepala aku n panjat badan husband.
Actually nak marah pon susah sbb it was really funny.
Especially bila dia da pandai bercakap skg.
Penat aku n husband pura2 tidur berdengkur n suddenly he was at our top of head.
Sos tomato pon da kering knr reapply berkali2 sbb umar akan attempt few time gak hahaha pandai kan budak ni.
Aku yg geli ok ngn bau diri sendiri. Aku ckp ngn husband bear with me. This few week mmg aku berperisa sos tomato je lol.
I havent try with asam jawa or kicap ke hapa yet. :p
Lets give 1 more week hope umar will stop susu. Nape 1 week? Sbb lagi seminggu besday umar nak masuk 2 tahun. Hehe.
Fow now aku bagi susu pakai sippy cup je sbb botol susu dia pon ilang. 
N aku malas nak suh dia baring menyusu. Lebih sng duduk sng kjr aku.
Tp mmg knr dutchlady berperisa coklat la.
N lepas gosok gigi b4 tido aku just prepare air masak dlm sippy cup je.
Normally dia minum air masak je.
Aku kasi dia fm 2x sehari.
Pagi and malam. Kadang2 ptg and malam. Normally after makan.
Siang mmg tak de prob sgt sbb byk distraction - makan, tv and dia byk main kan.
Nak tido je prob dia nk ngempeng.

Off topic.
Arini kn aku puasa. Lemau gila mula2 malas nk masak tp knr gak masak buat nasi goreng utk budak kicik ni. So aku plan nk drive tru kfc je la. Buat tambah utk berbuka.
Si umar kalau bgun ptg kdg2 moody boleh tahan so aku ckp ngn dia sape nak ikot mummy jalan2 naik car.
Terus bgun bulat mata ok n asik repeat sebut "jalan2 naik carrrr" happy sgt tone dia.
It was funny coz he didnt show tantrum at all n didnt request for susu.
When arrived home, he said "1 more jalan2 with car. 1 only".
Hahaha lawak tol dia tak puas ati la tu sbb aku drive tru je.
Tp ok lagi sbb sampai rumah tros aku kasi dia main kucing jiran yg suka lepak n berak kat umah aku -_- dorg buat project pon dpn rumah aku. Apakah?


2 comments:

Tasha said...

Good luck rai. I dah 5 months plus wean off my son. Cara i dulu utk hentikan ngemeng mlm is just selubung diri ngan selimut. Dia rengek2 tapi pasal ngantuk dia tido gak. Dlm 1 week buat camtu akhirnya berjaya. Now dia tido ngan air masak je peneman. Tapi siang mmg kaki susu dutch lady choc. Bg susu kaler putih mmg takmo heheh.

Rai said...

Alaaa bestnye tasha u da berjaya. I masih berusaha harap berjaya by his birthday. Hehe

Post a Comment