Umar turns 2 - 28/5

So previous posts i was saying that how bad i am when maintaining friendship so here i am in bp again for my friend's wedding.
Only this time i went back with my parents without my husband.
Sbb kebetulan parents aku nak balik bp. Dorg kat kl dlm 4 hari sbb sepupu aku tunang.
At the same time dorg nak lawat MIL aku. My MIL now in stage 4 of her cancer. Pray for her.
Semoga Allah kurangkan kesakitan my MiL.
So alang2 dorg nak lawat my MiL kat bangi and alang2, aku pk, balik je la ngn parents aku.
Aku risau if dorg sesat2 jalan pon ye gak haha.
Yang paling penting my husband approve niat aku.
Bila discuss ngn husband, husband balik bangi, aku balik bp. Kebetulan ahad ni birthday MIL aku.
Besday umar pon tday haha rilek je tak sambut apa pon this year.
Takpe boleh sambut nanti bebila ngn daddy umar bila balik kl nanti.
Mmg tak plan buat besar2 ke sambut ngn kawan2 aku mahupon family members pon xde sbb simply malas. Tunggu umar besar sikit kie.

Btw aku balik bp pon salah satunye sbb member sekolah ku kawen.
Aku rasa life aku lepas kahwin adalah sangat2 attach to family.
Mmg la tu sepatotnye, but i miss my old friends.
If tak jumpa masa wed, i dunno when will be the next time we will meet again.
I want a balance in my life - family, friends, and kerja.
Dah la aku ni suri rumah kan tak jumpa org lain pon! 

And naseb la kjr aku ni mobile.
Website client aku still boleh buat kat hometown pinjam laptop ayah aku.
Ig shop aku promote tru ipad je. As long intenet ada, xde hal.
Boleh reply customer nye order bila2.

Btw bout umar.
He's 2 by tday. Auuu.
My baby grow up so fast.
Makin hari makin bijak n makin menguji kesabaran.
Dulu takder aku naik suara kat umar, skg asikla tinggi suara apatah lagi bila dia cranky takut car, takut macam2 la.
Bila dia takot, mula la nak dukung. Ahah kat situ aku selamba je jerit tak tahan dah.
Tolong jgn jd mcm aku kie. Huuuu kesabaran aku tak ckup tebal.
Lagi satu kalau kat shopping complex boleh plak dia nk buli aku or daddy dia naik turun escalator berkali2. Td dia nk buli atuk dia turun naik escalator 3x.
Teros aku dukung dia bawak balik.
Nak wean off tak berjaya lagi. Ni alang2 4 hari husbandless, im gonna try wean off dia. Sng sikit tak kaco husband tido sbb dia takde. 

Kelmarin lagila.
Terbangun pukul 10 malam pastu suruh aku jd cat. Siap duduk atas aku. Suh aku crawl mcm cat.
10 malam kot. Aku nak tido je time tu.
Mmg si pecinta kucing budak ni.

Dah boleh cakap byk benda.
Funny bila dgr dia cakap.
Dah keluar new word "excuse me" "tolong" eh banyak la tak hingat.
Our fav moment nyanyi lagu2 umar before tido with husband.
Twinkle2 lil star, london bridge and byk lagi. Funny sbb lyric umar sukati dia je.

Btw happy birthday to my lil niece too, aisyah~ yang jarak birthday nye 5 hari je dari umar.
Tho aku kt bp now tp tak dpt jumpa sbb family members akak aku semua x sihat.
Aku pon batuk tday.
Plan nk ganti puasa ke laut sbb aku batuk non stop gatal tekak aku.
Mkn ubat batuk n strepsils lega sikit. Nk makan apa pon x selera.
Tp sbb kat bp boleh la rehat sikit takya iron baju husband, takya masak, takya basuh pinggan sgt, layan si umar daniel je.

Our lil family~




Umar with abg yep and aisyah.




0 comments:

Post a Comment