When things dun work as planned

So yesterday (monday) i woke early before 9am, umar wake up by 9.30 am.
Just nice as planned. I feed him breakfast and mandi afterward. Followed by lunch and berak time. Haha complete. Pastu kasi dia main jap. By 2.30pm i forced him to nap.
Didnt work tho at the end he nap at 3 and wake up by 4.45pm.
Still ok with me as i already finished cooked for dinner. Made ayam paprik and ikan goreng keli je.
Ikan goreng tu i lumur ngn kunyit n garam simpan dlm fridge kol 7pm baru goreng.
Goreng awal2 x sedap la kan.
Ok so cont with umar. So i cont layan him main, bagi makan keropok, biskut and apple with yougurt.
Kol 6.15pm, ajak mandi, solat, n by 7pm start bagi umar dinner.
Bagi awal sbb initial plan to make him sleep at 9pm.
Lepas makan umar asik sebok g sliding room selak langsir tgok daddy dia da balik belum.
Lambat plak husband balik ari ni. Selalu by 8 da smpai rumah. So i msg him tanye kat mana. Sian umar asik ckp daddy2. Which is true. Dia dengar neighbour bukak gate, dia tarik tgn aku suh bukak pintu ckp daddy2. Aku ckp le. No, not yet umar. Thats not daddy. Pity him.

Of course la umar busan ngadap muka aku seharian kan. 
8.30 husband balik, sebok la dia nak main ngn daddy dia je.
Alahai sian aku tgok dedua.
Sorg kepenatan n kelaparan.
Sorg rindu nk main ngn daddy dia.
Tapi tinggal stgh jam je waktu dia main.

Pas main2 by 9pm tu dia da mengalah nk susu.
Aku da kasik fm after dinner. Abesla 3oz gak.
Aku ingt dia nak tidur la kan.
Dlm bilik lepas bf sebok la nak kiss2 aku, loncat2 atas katil.
Omg. Mmg takder petanda langsung akan tidur.
So aku bawak dia turun balik.
By 10pm naik atas.
Pon sama. Bf bukan main lama x tido pon. Husband yg tetido awal.
So turun bawah dia teman aku tgok catch me if you can.
Sambil aku makan sandwich suap dia.
Mestila dua2 da kelaparan kan sbb td dinner awal grr.
Tp bagus la dia main sorg2 xde kacau aku tgok movie.
Abes je movie by 11.20pm, aku ajak tido.
Time ni baru dia terus tetido. Sigh there goes my 3 hours.
Need to sleep now. I will wake up early tomorrow insyaallah to do my works.


Melaka entry nanti la update. Hehe
Kang update laju2 cmni cnfirm byk typo error.

Btw i need to buy instant shawls asap for many occassions as nowadays in public, umar bila cranky je dia nak aku dukung mmg horror shawl aku jd nye. Umar ni mmg jenis melekat ngn aku if takot ke, lapar ke, cranky ke hape2 la mmg aku je yg dia nak. Few ppl asked that day ckp nape aku makin kurus. Mane la tak kurus asik dukung si 13 kg tu. Bf lagi. Naseb la dia dah mix fm. Hehe

0 comments:

Post a Comment