Weekend and umar

Had a blessed weekend as i watch few nice movies and malay series at MIL's house.
Hahaha elokla tu conquer tv while everyone else was busy doing their own thgs.
Umar was bz clean up the whole house. By that i mean made a huge mess after the weekend bibik clean up the house. Shud take picture before after. Sigh. What to do. Making a mess is a part of healthy growing up process you know. Haha means the child is eager to explore his surroundings.

So he just ignore me and only came to me for susu. 
First movie that i watch was pursuit of happiness tho already watch it for few times.
It was great movie with great actor and good scripts too. Too good that i burst into tears everytime i watch this move. 

Next, i watched Manisnya Cinta di Cappadocia at astro. I kinda like fazura's acting u know.
N ada faizal hussein. My elder sister peminat no 1 faizal hussein dulu. Hehe it's good that he's been actively act in dramas n movies again. He's really good actor. Berlakon jd baik best. Berlakon jd jahat pon best. Sigh. He deserve to get an award plz. Aku rasa watak dia lebih menonjol dari sam. Sam mmg cukup sgt chemistry berlakon dengan fazura. Tak dpt disangkal. Tp ntahla. Masing2 ada karisma tersendiri i guess. Tp cter ni sweet la. Suka tgok. 

Pastu sementara tunggu husband anta parents dia g klia aku sempat layan cter dahlia kat astro. Faizal hussein gak berlakon dgn dina eh nama dia. Best gak cter ni. Tp aku tatau ending x smpt tgok. Umah aku takder astro. Sesapa btau ending plz hehe. Faizal hussein kawin tak dgn dina?

Btw on saturday morning smpat pergi ioi mall putrajaya. Pergi satu level je masuk few shops makan pastu da penat. Lagi plak si umar sebok nak jalan n lari2. Bergilir2 la kitorg jaga dia n dukung. Naseb la byk kedai baru bukak so diorg kasi balloon free. Umar kan hantu balloon, bagi balloon baru dia nak duduk dlm stroller balik. Phew. 

Makan kat fuel shack ni. Yey takya bawak bekal umar sbb pagi sgt keluar rumah so tak smpt.
Naseb la umar stage nk mkn fries. So he's so behave eat his food and play with the straw.
Fries dia ok tak masin pon mcm mcd. My dory burger was good too.
Lepas tu balik rumah mil dia buat nasi ayam suap umar lagi.

Weekend mmg bermasalah sbb travel ke sana sini kan so nap umar pon lari.
Dia tido nap ptg dah ok dah yg tak ok dia tido stgh jam je lerrr...so kol 7 mlm dia nk tido dah.
Mlm tu dorg nk mkn ikan bakar, so terpaksa la angkut umar yg tgh tidur.
Budak ni bila da bgun mmg susah la nk tido balik.
Tp takpe sbb segala jenis seafood da tertanam dlm perut aku pon sabar je la layan umar yg akhirnye tido kol 1! 

Sunday was ok, as he had his normal nap 3.15pm-5.30pm. After he woke up, we went to playground and he made new friends. 
Nama kawan baru dia ryan.
Tak pernah nampak plak before this.
Tatau plak tu budak tu dengan mak or nenek or bibik or babysitter.
Yg bwk tu pon x bercter sgt.
Tp si ryan tu alahai comel sgt suka gelak umar suka main ngn dia.
Tp tgok pon tau jarang g playground sbb dia nak slide pon takot.
Si umar plak bagi galakan tepuk2 tgn suh slide.
Untunglah awak umar playground depan rumah n tak pernah langsung bosan main dari kecik.
Dulu aku kecik2 aku pemalu takot nak make friends.
Takot smpai tahap ada kawan aku bagi salam dpn umah nak ajak main aku xnk kuar sbb segan. Haha.
So aku taknak umar jd mcm aku. Aku nk dia senang berkawan. Insyaallah.
Setakat ni perkembangan dia ok. Bagi dia masa 15 minit untuk panas pastu dia ok je main ngn sesapa. Budak2 kat taman tu pon suka layan umar. Sng kjr aku g playground kalau budak2 tu ada. Dorg la yang nak hayun buai untuk umar semua.

Umar tgh bagi sokongan kat kawan baru dia slide. Hehe. Kawan baru dia si ryan tu ntah napa pakai diaper je x pakai seluar. Pelik tau. Tau2 la kawasan playground skg kan byk nyamuk. Umar tu pakai je sleeveless tp aku mmg wajib sapu cream nyamuk dia brand buds. Bagus. Korg tryla. Tak abes2 lg cream tu dari dia baby. Berbaloi la mahal sikit.

Tu je la cter dulu...yg lain sambung nanti kie. Ngntuk giloks. Bersyukur sbb berjaya gosokkan baju kjr husband b4 tido. Org tu tonsil dia bengkak katanya so aku pon gigih kan diri menggosok walaupon ngntuk giloks.

2 comments:

Unknown said...

I watched Manisnya CInta film tu, tp mcm kinda dissapointed, rasa mcm xberapa nk feel, 100% from novel tp i don't know olahan kurang.. sigh

Rai said...

Yeker i x baca buku dia. Actually i x high expectation sgt pon cter melayu. As long xde adegan bunuh membunuh or rogol or gangster2 da good enuff. Kinda sick tgok cter melayu yg sikit2 nk gado if u got wut i mean. :)

Post a Comment