Crazy wednesday

Jarang nak update pasal aktiviti harian tp semalam betul2 mencabar otak!
2 days before i went to aeon ou.
Memang ada few thgs nak beli.
Yang paling penting adalah kasut umar.
Dari harituh survey asikla jumpa semua harga dekat rm50 or more.
Akak nak bawak anak akak g playground depan rumah je pon!
Puas la cari kat pasar mlm selipar bodoe2 utk umar yg jenis sandal tu tp xde la plak.
Biasa la tu kan, bila cari xde. Bila x cari berlambak plak.
Ok fine so masukla parkson n few baby shops.
Semua pon mahal.
Xpe la so tuesday tu g aeon. Eh adala few yg harga bawah rm30.
Ok la tu aku pon da letih nak cari.
Malas tau nak masuk shopping complex skg ni sbb asik hujan kan ptg2.
Tetiba promoter kat aeon kata baik akak beli esok sbb esok jcards day for 3 days.
Actually x pasti jcard day or mmg sales for 3 days.
Ala aku bukannye nak shopping beria pon.
Tp bila promoter tu beria suh dtg esok, aku pon ikot je la! Mana tau mmg jimat byk.
Oit harga minyak pon da naik knr la bijak berbelanja kan.

So semalam aku g la balik.
Kunun kol 11 pagi nak smpai ou letihla la g petang2 ni tp x dpt.
Umar asik nak ngempeng n lambat bgun. So sampai ou kol 2.30ptg.
Boleh plak xde parking pelik tol sbb weekdays aku selalu parking kat the same spot yg selalu parking ok je. Ni full siap byk keter waiting kat each lane.
Hoih aku try check few lanes kalo xdpt parking mmg aku nk balik.
X kuasa nak bersungguh2 sgt setakat nak beli kasut budak kicik ni je pon.

Tetiba dapat parking kat new wing.
Bolehla dari xde.
Knr la jalan jauh giler to aeon old wing.
Sampai2 dpn pintu terkejut queue bukannnn main panjangggg semua pon nk free voucher rm10.
Gilerla. Sanggup dorg beratur panjang cmtu.
Mostly cina.

Kawasan groceries sesak ok!
Naseb a day b4 aku da beli few thgs yg aku nk beli.
So terus je la g kawasan kids.
As expected ramai giler orang.
Aku da confuse ni kan hari bekerja naper mcm weekend ni.
Sobs xpe terus cari kasut umar.
Mmg murah la oit.
Terjebak beli kasut ben10 utk umar sbb mcm ok je.
Xla keras sgt sesuai la utk beriadah.
Dari harga rm69 dapat la rm20 je.
Jimat kan.
Ada 1 kasut kat cotton on tu aku berkenan sgt tp harga dia rm78. Mahal sgt la plak bukan nak g mana sgt pon. (Sedapkan ati)
Takkan nak pakai kasut rm78 kat playground depan rumah....

So next cari sandal umar.
Murah la gak rm20 dari rm30 harga asal.
Kan ke best tu total kasut td + sandal baru rm40.
Jimat di situ.
Xle lelama kat aeon sbb umar da start tantrum jerit2 haha aku buat bodoe je.
Yerla kat cashier je beratur bukan main panjang!
Most of parents yg beratur cina yg gila kaya.
Beli baju budak2 byk gila penuh 1 troli.
Toys pon penuh 1 troli.
Diapers pon borong.
Aku rasa dorg ni mcm singaporeans.
Ntahla mcm kaya giler je.
Cara dorg pakai cikai je. Xde chanel ke apa. Pakai seluar pendek n selipar je.
Tp shopping giler byk mcm stok pakaian anak2 dia utk 1-2 tahun.
Kalau aku kaya gitu.....huhu

So mission accomplished.
Jangan harap aku nak dtg aeon lagi next 2 days.
Pening kepala serabut ramai2 org cmtu.

Kua dari ou da nak dekat kol 5 ptg.
Rasa mcm nak teros amik husband kat lrt kj tp tak solat asar lagi.
Takot plak pas amik husband stuck dlm jam nti tertinggal solat asar.
So balik la rumah jap. Solat n minum kopi jap tenangkan otak.
Kol 6 kua umah.
Omg ingt kat jusco je kena serabut ngn ramai2 org.
Jam dari kawasan rumah aku tak bergerak ok!
Sudahnye smpai lrt kj kol 8.30 mlm. 2 jam stgh dlm ktr! Giler tol.
Burn maghrib aku.
Tp da buat qada' smpi rumah.
Menggigil aku drive td sbb penat sgt.
Akak kan suri rumah mana la biasa jam2 balik kjr cmtu sobs.
Selalu kua umah kol 6 by 6.30 da smpi lrt tmn bahagia kj.
Jam sikit je la. Kol 7 da smpi rumah.
Td mmg giler tol.
Husband said ada banjir kat certain area.

It's been tough week for husband at his workplace.
So akak pon tabah la menghantar n amik dia kat lrt.
Kesian kat dia. 
Dulu masa aku pregnant dia tabah hantar n amik aku lalu kawasan jam setiap ari.
Skg aku sacrifice sikit la kan.
Nanti bila dia da ok sikit ngn opis baru ni, mmg aku suh drive sindri balik parking kat lrt kj tu.
Sbb kalau dia drive sindri kol 7 pagi dia da kena kua umah.
If aku hantar kol 8 pagi baru gerak. Gituhla. Give n take.

Okla baru nk tdo.
Umar plak lately asik tdo lmbt.
Sbb nap time dia terganggu gara2 g ou this 2 days hehe.

Kasut ben10 umar haha. Sandal malas nak snap.


Time ni kol 12.30 mlm ye!

Kol 1 pagi baru nak tido. Terpaksa tido kan kat bwh dulu baru bawak masuk bilik kalo x, dia bising dlm bilik nak lompat2 atas katil la. Nti husband terjaga tido dia stress haha. Korg sure pahams kan.


3 comments:

Unknown said...

hai Rai!, it's been long time, baru nak start bw again, n say hai too to Umar hensem! :D

Rai said...

Elo jazzeyra! Naper lama x berblog? Hehe ok nti ill visit ur blog kie~

Unknown said...

I dont know la why, housewife syndrome la kot.. heee

Post a Comment