My routines as housewife/ WFHM

I think my routines are like neverending as housewife aka WFHM.
Tapi syukur sebab tidurku cukup. If x ckup pon boleh nap 10 min time umar nap.
Kalo tidur sama lama mcm umar mmg haru birula rumah ni.

kadang2 rasa geram je bila umar bgun lebih awal dari waktu aku bgun.
malam pas umar tidur ngntuk cmne pon, aku lawan diri sendiri untuk siapkan kjr2 web.
sekali dua je tetido lepas tidurkan umar itupon kalau umar susah sgt nk tido mlm2.
normally alhamdulillah dia tido on time kol 10/10.30 gituh.

So lepas dia tidur, aku buat kjr web ku smpai kol 2 or 3 pagi. tengokla.
sampai penat.
now tambah plak kjr baru kena gosok baju husband sblom tidur sobs sbb kedai dobi yg selalu antar gosok tu dah pindah ntah ke mana.
tak sempat nak survey kat mana dia pindah.
so temporary marilah kita menggosok baju. (husband knew i hate it much. haha)
Tp husband amik ati lately dia kata xya buat kan breakfast dia.
Lepas solat subuh dia suh continue tidur.
He knew i have lot of thgs on my plate.

Meh aku share routines aku. Kadang2 berubah ikot keadaan:-
- bgun solat subuh, siapkan breakfast husband, sambung tidur
- pastuh bgun balik around 9 or 10am, breakfast, suap si kecik breakfast, kemas dapur, sambil prepare lunch si kecik n vacuum rumah. normally settle by 12pm.
- mandi kan si kecik --> kasi si kecik lunch, layan dia jap pastuh sesambil basuh baju or sidai kain. n sesambil start potong2 bawang prepare buat dinner.
- kalau mood si kecik baik, sempat lah aku masak sesambil layan dia before kol 3pm.
- if mood dia menyepah kan dapur n melekat kat kaki aku, aku x masak dulu, aku layan dia sampai waktu nap dia kol 4pm.
- 4pm mmg waktu umar tido. hoi rasa merdeka jap waktu ni! haha
- so depends urgency kjr2 web aku if urgent, aku rush siapkan website. if tak berapa urgent, aku masak dinner.
- normally dinner siap by the time umar bangun. tak pernah pon siap b4 si kecik bgun. grr. lama btol aku masak. biasala kemas dapur la aperla.
- if aku tak masak waktu tu, n aku buat kjr web aku, means dinner aku buat benda simple like nasi goreng, mee goreng, chicken wrap or ayam goreng kunyit je. itu blom lagi mendapat komen kejam si suami "buatla ayam masak bla2 plak" hoho ataupon dia mkn sikit je means dia dah buhsan. grr
- so normally dlm seminggu tuh, 3 hari aku masak spesel sket 2 hari aku masak benda simple.
- petang kol 6 lepas umar bangun teros bawak g playground. ni dah 4 hari tak bawak g playground sbb ujan. sian umar.
- balik dari playground tengokla kadang2 if tak masak lagi, baru la sebok buat dinner. if dah masak terus hidang atas meja n tros suap umar dinner siap2.
- lepas settle, kitorg mandi n solat maghrib.
- ye skg, marilah kita bergembira umar.
- oh belum basuh pinggan lagi crap! so sesambil main ngn umar, sesambil basuh pinggan.
- umar tidur kol 10 je, sambung buat kjr website smpai kol 2 pagi.

rasa da pancit dah sgt nak buat kjr2 web design ni, tp rezeki jgn tolak kan?
kita cuba la sedaya mampu smpai la orang taknak servis aku lagi.
aku tak promote sgt pon. gituh2 je sbb kudrat aku pon tak termampu nak handle byk sgt dlm 1 masa.

there are time i want to give up bila part client tak suka design aku, rasa down sgttttt, rasa no way i will design again, tp sok nyerh aku semangat balik.
lusa aku da lper da. haha senang tol aku pujuk diri sindri.

Pastu bila same client tanye nk design untuk website bla bla x, terus je bersetuju.
Lupa pening penat sakit hati masa kjr ngn dorg b4 haha.
Tp client i setakat ni semua baik2.
Sng deal ngn dorg. If dorg tak sker, drg ckp baik2 n bagi ckup masa utk siapkan.

begitu le.

I hope anak2 aku xde yg ikot aku jd designer.
Fashion designer xpe kot.
Kot. Janji jangan jadi ya aw aw. :p

Penat jadi housewife ni.
Dugaan nye byk.
Tp bila pk dugaan bekerja di ofis lagi hebat, tros otak aku jd positif balik.
So setakat client tak puas ati sikit2 tu xya la serabut kan otak sgt.
Lagi penat dulu deal dengan perangai exboss yg mcm2. Or certain ppl kat opis yg kita tak sker or pepagi mengadap jam yg hazab. Hoho 
I luv being a housewife now tho my routines r tiring.

Nah upah gambar umar sket.
Sok lusa kita update pasal umar la k.
I baru install blogger kat ipad. Aperla selama ni x terpk.
Bolehla sambil bf umar sambil update blog.
Wuhuuu!!






0 comments:

Post a Comment