30 hari lagi and nice surprise of my baby shower :)

Sebenarnyerh due date aku dah berubah to 23rd of May masa jumpa dr utk checkup baru2 ni.
Cuak jugak la.
Aku dah takder cramp kaki sgt this 2 weeks.
Tapi masalah baru - asik terjaga tengah mlm - panasla, sakit belakang la, sakit perotla.
haha yang jadi mangsa husband aku la, sbb if aku tak selesa, dia pon terbgun gak tanyerh cmne dia leh tolong aku. Takper consider that our baby tengah train mak bapak dia untuk terjaga tengah2 mlm nti. -_-

Anyway, saje nak bercter tentang baby shower yg dorg buat utk aku last weekend.
Sangat sweet ok.

Mula2 kat wutsapp group kawan2 ku dah plan la a week b4 nak jumpa.
So a day b4 aku tanyerh la lagi sekali kat group kat mana, jd tak, kol baper.
Pastuh masing2 ckp on.

Time tuh dorg dah cakap nk jumpa kat Publika.
Aku ok je sbb umh aku mmg dekat gak ngn publika.
Bila btau husband nk jumpa dorg kat situ, husband buat muka kesian,
"ohs i tak pernah g publika lagi"
"eh u nak ikot ke? len kali kita g sesama kie. tomorrow is our gals day out"
hahaha ntah naper husband aku buat muka comel kesian mcm nk ikot.
padahal bila boys day out dia, tak pernah aku buat muka kesian comel.
tapi tak fishy pon.

Pastuh bila tanyerh kat dorg kol baper nk jumpa, tiba2 member aku kata nk jumpa kol 5 petang ari Sabtu.
Alamak!
Dengan condition aku skg ni, petang mmg bermasalah sikit la untuk aku lalala.
Pagi or lunch time aku sure ok je.
n normally petang sabtu aku balik bangi.
n tak sedap la ati meninggalkan husband lelama smpai umh sure dah kol 7mlm kan.

So aku ckp la ngn dorg hurms takperla tak jd kuar. If awal sikit nak jumpa, sure aku ok.
Aku ajak dorg jumpa weekdays masa lunch. Memang nk ikotkan kecewa gak tak dpt jumpa as planned, tp aku paham dah besar2 ni, semua orang ada commitment, takleh la asik nak kecik ati je. Mcm minggu lepas dorg available, aku plak yg takder sbb g melaka.

So masa ari sabtu, aku pon kemas rumah, kemas bag nak bawak g hospital, kemas bag nak bawak balik johor masa berpantang nanti semua.
Pastuh siap test pasang medela freestyle nyerh parts lagi sambil tgok kat youtube.
Tiba2 husband ajak kua lunch.
Aku ok je la sbb mmg malas nk masak arituh.

n then at the same time husband ckp arini takya balik bangi la since esok jumpa family members dia kat kenduri kawin.
Lagipon dia kesian kat aku yang semakin panas bila dok umh.
If balik bangi, the only tempat yang sejuk kat bilik dia sbb ada aircond.
If kat ruang tamu or dlm rumah, sure aku kena pakai seluar panjang sopan. Lagipon takder aircond.
Mesti wanita mengandung faham tentang situation ni.
Tapi aku taknak la jd kan tuh sbg alasan.
Aku ok je if nak balik.

Eh eh panjang plak explaination aku. muahahaha
so tak jd balik bangi takder la rush pon nk lunch katner kan.
Aku tanyerh la dia nk lunch katner.
Dia kata tatau.
Hurms aku suggest publika since yesterday dia kata tak pernah g kan.
Lagipon dlm hati dah pk, if abes lunch nk dekat kol 5, aku msg la budak2 tuh tanyer kat publika ke, leh la join sekali. Takot nak berjanji awal2 nti mana tau husband aku nak balik lebih awal ke kan.

Sampai2 publika, husband ajak2 round2 dulu.
Padahal mak buyong ni bukan boleh jalan jauh sgt.
Tapi pk, takper kesian husband aku, nanti takleh dating ngn aku 2 bulan.
Aku ikot je dia jln dari satu level ke satu level.
In and out.
Saper pernah g publika mesti tau, luas gak nak berjalan tuh -_-.
Tabah tak tabah la aku menapak. haha
Dahla tak pakai matternity support belt sbb ingt kejap je.

So last2 aku ajak dia tgok directory daripada wondering around nk mkn aper n katner.
Masa tgok directory tuh dia kata ahah dah tau nk mkn aper.
Bila aku tanyerh, dia kata ikot je.
Aku ni memang jenis tak byk soal bila aku penat or mengah.
Memang aku layan je.

Pusing2 naik lift turun lift lagi. -_-
Lepas mengah2 tiba2 lalu restaurant Marmalade nampak husband kawan aku kat luar ngn anak dia.
Eeh aku terkejut la.
Aku say hi. Tp husband dia mcm tak terkejut nmpak kitorg.
Mcm dah expect kedatangan kitorg.
Aku mula2 puzzle.
then aku rasa aku tau mesti budak2 lain kat dlm ni.
huhuhu

"Ohs u mesti hide somethg ni! Diana n lain2 mesti kat dlm kan???"
hahaha time tuh husband dah gelak.
Bila masuk dalam, nampak all familiar faces.
hahahaha it's my surprise baby shower.

Auwwww it was so sweet to meet all of them kie.
At the same time i felt guilty as i refused to meet them before.
huhu but actually they plan to make those excuse for not being able to meet me. huhu fair di situ.

It was nice decor. and everyone wear blue.
Now u can guess my baby gender rite? :)
Nasib baik i wear dark blue-green dress too!
huhu sbb tgok husband pakai blue sblom kuar umh, i pon grab jer la dress tuh!
Comfy dress from poplook.  Siap beli 2 color sbb selesa sangat.
Hope lepas beranak nanti still leh pakai.

Anyway, let the pics speaks louder~

 Marmalade at Publica - Trust me this place is very kids-friendly. Got playground outside, and toys at the restaurant corner for the kids to play around

auwwww. sweet!

 Pretty Diaper Cake made by Ad

With Yana, the person who organize the baby shower. (i believe :p)
She had online business make the pretty cakes, birthday party stuffs etc.
See her fb page and her blog.

 Main2 game sikit. hehe simple je game2 ni tp fun!

all of us~

With huda, the owner of famous Dollscarf :)

 With alipa, yana, diana, nunu and Ad. Time ni Huda dah balik ada hal sikit.

 With Nunu. She's pregnant too.
Still in trimester 1. Hope dipermudahkan segalanyerh untuk dia~:)

 Ngan alipa, my ex-housemate. :)

Ngan diana - my shoulder to cry on dulu masa single. hehe ecece kawan gossip segalanyer.

Ngan ad - with her cute son, thaqif. Ad banyak bagi tips kat aku masa tengah pregnant ni. Alhamdulillah happy bila ada kawan2 concern cmni.

 Harap bila ada baby, segebu cmni gak. hehe. Nampak ad handle si Thaqif ni mcm senang je, tak byk karenah, tak kacau mak dia masa tengah mkn.

Husband yang pandai berahsia

Father and mother to be :)

With Kak Eny - my ex-roommate masa kat MMU dulu. Ni kawan pertama aku masa kat MMU.


 Dah puas makan and main game, masa untuk bergambar~

 Bukan senang ok nak jumpa semua cmni. Masing2 dah busy. But hope kita leh kekalkan friendship kie. Naseb ada wutsapp instagram. hehe

 Kunun nak buat gayumi style. <-- betul ke ejer?

 Gaya nerd

Start know each other from MMU




 Less or more than 30 days ill become a mother!
Huhu semoga dipermudahkan! Amin


Alhamdulillah for everythg.
Thank you korang for organize this baby shower for me!
Been blessed with great husband, family and wonderful friends!
Mmmuahssss~

4 comments:

Rilla said...

Wahahahah! Veeramasamy! Tak tahan XD
So sweet your hubby. Semoga dipermudahkan you punya delivery nanti.

Hazz said...

suweeet ur friends arrange surprise you. :) its a boy yaa. wahhh tak lama lagi mesti makin excited kan. take good are k! ;)

LisaLisut said...

Niceee bestnyaaa

Rai said...

Rilla: hehe mmg pon! jawapan dari sorg2 smerk mmg nk gelak je. haha smer tertekan bagi nama in within 1 min. anyway tq dear for the doa~:D

Cik Hazz: aahs hehe tq dear~:D

Lisa: Alhamdulillah didnt expect it at all. :D

Post a Comment