Pengalaman pergi IMKK

Sakit betul hati bila time kita nak buat kerja, tapi internet pulak takde.
Internet kat computerku.
Husband pulak dah tidur.

Means esok kena bangun awal la ni.
Huwaa huwaa...
Sebab tak boleh buat kerja i membebel kat blog ni la.

Asik citer pasal shaklee boring eh?
Kita cerita pasal IMKK la.
Imkk stand for intensif magnet kekayaan dan kejayaan.

Mula2 nak pergi ni kena drag dengan husband.
Aku busy sangat tatau pon program ni utk apa awal2.
Aku tau la untuk startup business.
N by dr azizan.

Dah la penat pindah rumah pon tak abes pastu terus g seminar pulak.
3 hari pulak tu.
Tapi husband kata kengkawan dia kata best, so p je la.

 
Rasa seronok pulak bila banyak business owners pergi sini.
Contoh: dato vida, diana ishak. Yang lain tu biasa2 je zain saidin n ipar dia si adik rozita che wan ala aku lupa nama. Dia pelakon gak.
Ok dah ingat.
Ayu raudhah.

Tapi menyampah tak tersentuh bahu ngn dorg pon.
Nampak dorg kat screen je.

First time aku dengar seminar tak ngantuk.
Ohs day 2 je sebab dia buat sampai malam, so almost tetido gak la dalam kol 10 malam tu.

 

Day 1, aku n alip cabut awal pasal kesian kat kat mak abah nak handle kids sorang2.
Umar tu aku tak risau sangat sebab dia dah besar, pandai bawak diri, dah terer kencing berak kat toilet.
Dia nye cranky cuma bab bangun tido nangis nak susu je.
Kalau ada aku, biasa nye memang macam2.
Kalau dgn atuk dia, ok lagi la.

Adik sebab still bfeed itu la cabaran nya.
Aku hanya mampu bertawakal je n berdoa adik ok. Hihi

Btw seminar tu best cuma memang too basic for us.
Bagus nya, sbb kitorg belajar macam mana nak handle duit business better.
Pastu berkat parents n husband tu penting uolls.

Mintak suami redha dgn apa kita lakukan.
Mintak dorg doakan sekali.
Insyaallah rezeki tu senang masuk.

Pastu jaga hubungan dengan Allah.
Paling terkesan bab solat tahajud.
Dhuha alhamdulillah jarang aku miss.

Tapi tahajjud tak pernah buat pon sebelum imkk ni.
Cuma ayat dia 1 best aku akan ingat sampai bila2.

Dia kata nak mintak macam2 kat Allah.
Pastu tengah2 malam Allah kejutkan dengan perasaan nak terkencing atau anak nak p toilet.
Lepas kencing or teman anak g kencing, korang buat apa?
Korang sambung tidur.
๐Ÿ˜ด๐Ÿ’ค๐Ÿ’ค๐Ÿ’ค

So korang dapat apa?
Korang dapat kencing je laa ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚.

Hahaha semenjak balik dari imkk, bila umar nak g kencing tetengah malam yg dia kejut aku tu,  pas settle, aku berjaya buat tahajjud terus.
So bila kita jaga hubungan dengan Allah, dengan parents n dengan spouse, baru la senang rezeki nak mengalir.

Aku suka je pergi kelas dia ni.
I wish i can afford the next class khusus untuk marketing.
Tapi too pricey.

Insyaallah ada rezeki tahun depan aku nak p.
Ni aku nak g 26 dec najib asaddok punya.
Pasal copywriting.
Najib asaddok ni pon anak didik dr azizan.
Yg ni murah je rm50.

Since mentor aku pernah p dia kata best, ok la lets give it a try.
Kali ni, alip will take care the kids.
Aku p ngan kawan aku je.

Korang, yang baru nak start business, instead start tanpa arah, cari la mentor.
Atau berkawan dengan kelompok rakan business yg sama.
Sebab support group ni penting tau untuk business anda pergi ke level seterus nya.

Taknak la buat business sekadar lepas duit jajan anak kan? ๐Ÿ˜๐Ÿ˜
Sampai bila nak camtu.

Buat business kena betul2.
Bagi 100 peratus.

Focus dengan apa yg anda mahukan.

Ohs aku juga berjaya ubah jadual hidup aku.
Tidur awal. Bangun awal.
Lepas subuh takleh tidur oit.
Rezeki liat nanti.

Since he's a millionaire n husband aku pon da bebel byk pasal ni before, aku sahut cabaran ini.
N i success for 2 weeks half so far hehe.

Mungkin ini la wake up call aku.
Allah nak kasi aku peluang berubah.

Ubah yang basic dulu, pastu business.

Gituuuu

Ok la uolls, kalau korang nak g, next class imkk tu next year.
Check their richworks website kie.
Kalau business korang dah advance p yg marketing nye class.

WORTH EVERY PENNY!

Btw bulan ni ada promo collagen.
Ramai betul yang dah borong.

 
Ada yang nak order? Whatsapp saya. 0123318084


0 comments:

Post a Comment