Pengalaman Berpantang Anak ke 2

Hihi ni tentang pengalaman masa lepas beranak ammar haritu.
Kali ni aku memilih untuk berpantang di rumah sendiri.

 

 
Sebab senang takya travel balik kampung lepas beranak.
Senang sebab kat rumah sendiri so boleh prepare awal2.

Aku ajak mak abah datang masa minggu ke 2 aku berpantang.
Sebab minggu pertama, husband ku jaga.

So tak pe la. Biar la mak abah nak settle p kelas agama dulu kan kat kampung.
Dah settle, baru la mai rumah aku.
Pasal mak aku bukan nya sihat sangat.

So aku takmo la susah kan dia sangat.
Yang paling penting ada orang melayan umar main.

Tapi Allah tu memang maha berkuasa akan apa pon yang dia nak.
Aku tengok mak nye energy level time jaga aku bagus.

Last2 dia n alip la gilir2 masak utk aku.
Kadang2 tapau.

Dah la mak masak.
Sedap kot.
😂😂😂

Pantang celah mana aku makan berulang nasi.
Padahal lauk pantang je.

Thank you Allah bagi mak sihat.

Btw aku book tukang urut.
Dia datang hari ke 5 aku beranak.
Aku ok je. Pasal 3 hari dah kat hospital.
Hari ke 3 dan ke 4 kat rumah sendiri.
Hari ke 5 dah tak kalut sangat la.

Jangan korang tanye no phone dia pulak.
Pasal dia kata dia da tak nak urut 2017.
Nak balik indonesia dah uruskan business husband dia kat sana.
Gituuuu.

Nama dia kak eyla.
Memang best dia urut.
Harga pon mahal 😂😂.
Mahal la dari rate batu pahat.
Tapi takpe la badan nak pakai lama oit.
So aku amik 5 hari je.
Cukup la.

So
✔️ makanan pantang husband n mak uruskan
✔️ tukang urut
✔️ nona roguy set berpantang (aku tak minum yang teh dia)
✔️ SUPPLEMENTS BERPANTANG SHAKLEE

hehe harus la kan.
Kalau dah pregnant best gila amik supplement shaklee.
Berpantang mesti la dengan set berpantang shaklee.

Aku beli sikit2.
Supaya tak terasa nak beli semua sekali gus.
Pokai la mak! 😌😌

So sebulan sebelum beranak aku beli ESP, OSTEMATRIX dan BCOMPLEX.
VITA C ada lagi balance dari pregnant.
So jimat di situ.

4 ni je aku amik.

Kalau nak lagi complete dan badan rasa best, sila tambah OMEGA dan VITALEA.

Lepas habis 44 hari berpantang, baru aku tambah ALFALFA dan LECITHIN.

So set shaklee tak mahal pon.
Beli la sikit2 macam ioll.

Plus ikot la health issue korang time tu.

Plus boleh tahan sampai 3 bulan.
Jimat kan?

Alfalfa n lecithin je tahan sebulan.


 
Ni full set berpantang. Ada 6 items.

Ok jom kita baca sikit apa function set berpantang shaklee ni?

 

👉 ESP : minuman protein. Protein diperlukan oleh badan untuk penghasilan tisu2 baru.
✔️ Bagi tenaga pada ibu berpantang.
✔️ Memekatkan susu dengan nutrients
✔️ Memelihara rahim ibu agar kembali kuat selepas beranak
✔️ Menegangkan kulit ibu selepas beranak
✔️ Mencantikkan kulit ibu

Sebab tu la saya tak boleh miss amik ESP dari pregnant, berpantang dan sekarang sampai baby dah 8 bulan. Terlampau banyak benefit yang saya dapat melalui ESP ni.


 

👉 OSTEMATRIX
✔️ pil calcium. Calcium diperlukan oleh ibu untuk menguatkan tulang selepas beranak.
✔️ mudah lawas. Jadi ibu yang lepas beranak takde masalah sembelit ye.
Dulu anak pertama, ya Allah sengal gila. Memang tak amik shaklee. Makan betik banyak sbb takot susah nak berak time berpantang. Kali kedua lepas beranak, betik amik jugak. Tapi sebab amik ostematrix sebelum tidur, memang takde masalah nak berak langsung! 

Also kalau korang pregnant, sakit2 tulang, sakit belakang dan sakit punggung, ohs and cramps tetengah malam, amik la ostematrix ni. Sangat berkesan! 


 
👉 BCOMPLEX
✔️ menghilang kan migrain dan pening ketika dalam pantang
✔️ buat kepala anda lebih ringan
Serius memang takde pening pon masa dalam pantang sebab amik bcomplex ni tiap2 hari.


👉 VITALEA
✔️ Multivitamin untuk topup all the nutrients needed
✔️ bagus untuk tambah energy pada si ibu
✔️ buat badan lebih ringan dan cergas
✔️ jaga HB ibu supaya sentiasa normal


 
👉 VITA - C
✔️ Luka di tempat beranak cepat sembuh
✔️ Cantikkan kulit ibu
✔️ Bagi immune system ibu lebih baik jadi tak mudah sakit
Kalau amik ESP da banyak benefit, Tambah vita c memang lagi best kesan nya.
Vita c pon memang aku tak miss amik dari pregnant, pantang sampai la baby ku dah 8 bulan sekarang.

 
👉 OMEGA
✔️ bagus untuk bakar lemak ibu selepas beranak
✔️ kawal kolestrol
✔️ kuatkan tulang kalau diambil dengan ostematrix
✔️ menguatkan memori ibu dan anak yang disusui
Yang ni aku rasa optional. Lebih penting diambil masa pregnant trimester ke2.


Lepas 40 hari, aku dah p jakel dan FARM IN THE CITY.
haha kena jeling maut gak la dengan makcik2 kat situ.

Obviously bawak newborn kan. 😆😆

Pasal kesian kat umar duduk umah lama.

Lepas habis pantang, aku nak turun kan berat badan pulak.
Sebab time tu berat aku 58kg.

My ideal weight should be 49kg.

So aku tambah lecithin dan alfalfa.
Dua ni bagus untuk susu badan jugak.

 

Di mana Lecithin boleh hilangkan bengkak susu.
Alfalfa boleh banyakkan susu.


Ok harap post ni dapat membantu mummies yang tercari2 set berpantang terbaik.

Kalau nak, boleh order dengan saya ok? 😄😄


 
Ammar, 8 bulan setengah, 9.5kg 😄
Fully breastfeed


0 comments:

Post a Comment