Sayang umar...

Semalam umar demam.
Seperti biasa bila umar demam mak pak nye yg lebih.
Bangun pagi semalam je ada objek panas merengek2 sebelah aku.
Argh sudah. Kol 8 pagi aku check demam dia dalam 38.8 deg.
So aku kasi ubat demam. Lama tol umar tido smpai kol 10 pagi.
Aku kejut n suap breakfast.
Naseb masih berselera.

Pas mandi dia sambung tido. Skip lunch.
Petang dia bgun ckp nak makan. Lega.
So aku kasi makan nasi habis.
Tapi kena gak g klinik sbb umar batuk n kebetulan ubat batuk dia da abes.
Dalam penat layan umar demam, suap makan buat kerja2 rumah, time to cook dinner.
Aku masak cepat2 tp sedap haha sbb aku tau confirm husband aku balik awal sbb da btau nak g klinik kan.
Alip kalau smpai rumah memang cepat je lapar nak dinner.
Aku buat nasi goreng sempoi and ayam masak paprik je.
End up aku yg tak sempat makan sbb rushing mandikan umar, solat n g klinik.
Doc ckp umar ada viral fever. Sbb tingggi gak demam umar, kena la cucuk ubat kat bontot.

Tapi aku kagum.
Sbb umar dah besar haha.
Dulu masuk bilik doc je da nanges.
Ni tak nangis pon. Doc suh bukak mulut pon dia ikot je dgr.
Alhamdulillah.
Ohs lagi 1 aku perasan dulu kat rumah FIL aku, dia takot ngn ayah mertua aku. Skg dah ok siap pimpin tangan.
Dulu aku kena berada dekat ngn umar kalau dia nak kemana2 main ngn cousin dia skg takya.
Tak heran dah aku.
Malah pandai plak tu bawak diri.
Masa doa selamat last weekend, tgh baca yassin, aku dgr suara dia gelak paling kuat masa main ngn cousin2 dia.
Ntah apa bende ye yg kelakar.
Alhamdulilalh.
Sbb umar duduk rumah je ngn aku.
Risau la dia pasif mcm aku masa aku kecik2 dulu aku sgt pasif.
Maybe sbb aku byk bwk dia beriadah petang2 main ngn neighbours dari kecik so dia boleh la bersosial. 

Btw sambung cter umar demam.
Balik rumah malam smlm, umar teros tetido skip dinner.
Tapi aku kejutkan dia jugak untuk minum susu.
Kol 3 pagi dia terbgun mintak nasi huwaaa mmg takla aku nak trun dapur 3 pagi.
Naseb dia tido balik.
Tp kol 7 pagi terbgun mintak roti. Ok yg tu xde hal hehe.
Lepas breakfast, bwk dia naik basikal keliling taman, main kucing neighbour, aku plak yg ngntuk gilers.
Aku suh umar tgok kartun kat tv aku tros auto tetido.
15 minit je pon aku terlelap.
Aku bukak mata tgok umar pon tetido kat kaki aku.
Haha ok la tu.
Boleh la aku settle kan kjr paper yg patot.

Lama gak la dia tido nak dekat kol 11.30 pagi baru bgun balik.
Pastu berpeloh la aku nak suh dia nap petang plak sbb dia dah ter nap pagi lama.
Naseb berjaya dengan aku sekali ter nap ptg haha.
Penat hoi jaga budak sakit, uruskan rumahtangga, uruskan on9 business.
Tapi aku bersyukur sbb dapat la gak nap ptg bila penat sgt. Syukur hoiiii dulu x dpt nikmat cmtu.

Pastu confirm da tak demam sbb dia da start membebel nonstop sambil make a mess in every corner of the house. Batuk je sikit.
Well, we prefer the chatty umar than the sick umar sbb the sick umar sgt kasihan tido melepek je.
Pastu dia asik ckp gigi sakit.
Aku check takde lubang mahupon makanan terselit pon.
Aku syak dia demam ni sbb ada gigi geraham nak tumbuh ni.


Alhamdulillah umar da baik demam. Okla gotta sleep now. Another day tomorrow~ 


0 comments:

Post a Comment