Bye2 2015

Im 25 weeks pregnant.
That means 5 bulan pregnant ye? Ke 6? Pfft yang pasti EDD i 12 april hehe.
Kalau bulan 5 kan senang boleh buat besday umar skali.
Tapi dah pk, nanti nak buat akikah baby 2nd ngn besday umar serentak.

Nak beranak kat mana pon tak pk lagi.
Time umar beranak kat tropicana hospital tp sbb jahitan tu amik masa 6 hari utk recover plus nurse kk check kata jahitan tu tak betul aku seriauuu taknak beranak situ dah. Padahal experience beranak situ sangat la ok. Doc n nurse n ward semua ok.
It's ok masih ada masa fikir.

Btw for umar, makin active n bijak.
Naseb la aku amik Shaklee skrg, kalau tak sure umar n rumah tak terurus wey.
Hahaha memang tenaga yg byk diperlukan untuk handle kedua2 nye.
Siapa nak amik set shaklee boleh la contact i kie. Whatsapp 0123318084. Serius lain sgt time pregnant umar dulu malam2 selalu cramp kaki and backpain. Now no more. Penat bila malam tu biasa la. Tp bangun tido pagi biasanye dah recover.
Yerla jd housewife bukan sng, nak masak, nak kemas rumah n nak handle umar, fuhhh.
Sesambil buat on9 business.
Minggu depan sempena tahun baru nak start potty train umar.
Semoga dikuatkan semangat.


Last weekend cuti kitorg picnic kat morib je. Aku tak pernah g pon. Aku da fikir mesti tempat tu cramp mcm teluk kemang port dickson kotor n ramai org. Hahaha tak pon! So muchhhh better. Bersih la jugak time aku pergi tu and tak ramai org.
 
Yang paling penting pantai dia bersih. Umar berlari sepuas2 hati kat situ.
Terasa nak pergi lagi esok. Cuma tengokla rajin or tak je.
Ni pon kuatkan semangat bangun awal pagi. Siapkan bekal nasi lemak. Gerak dalam kol 7.30 pagi.
Sampai sana dlm kol 8.30pagi cmtu. Just nice le.
Siap mandikan umar kat tandas awam lepas tu.
Aku suka la kesimpulannye.
Kalau ada rezeki insyaallah before beranak harap dapat la bercuti betul2 tepi pantai lama2 sikit.

Laut tengah surut so jauh gak la laut so umar main lopak air je. Hehe elok la kan.

Siap taknak balik padahal da comot 1 badan haha

Lepas mandikan umar kat toilet kat situ, bawak dia main kite plak. Bukan main happy.
Balik teros pengsan.

Aku tak balik kampung masa cuti ni sbb penat nye nak harung jamm. Walaupon rindu sgt kat mak abah. Sigh.

Okla untuk 2016 nanti, aku harap:-
1) on9 business semakin berjaya
2) diberi kesihatan baik
3) berjaya homeschool umar utk setahun
4) organize rumah dengan lebih cantik dan tersusun
5) bykkan memberi/ bwk parents g holiday
6) bykkan saving
7) perhaps umrah ujung tahun who knows kan?

Tu je kot hehe 
Btw aku bersyukur sgt set akikah aku jual tru @shortalesbunny and @shortalesbunny_kids sgt menggalakkan. Alhamdulillah.

Alhamdulillah for the supports.


Bye 2015~ you've been great despite all the challenges.


0 comments:

Post a Comment