Getting old

I hardly sleep if umar fall asleep first.
And easily sleep when struggling put him to sleep.
Haha no wonder petang2 kalau umar bukan main payah nak tido, aku yg tetido dulu.
Macam ada magic pon ye. 

Td petang almost settle kan 50% problem aku.
Hehe another 50% knr tunggu esok.
First time ye nak dekat setahun buat on9 business ni, problem gini happen. Serentak plak tu.
Mana la aku tak cuak pening pala.
Yang penting barang customer sampai kat masing2. Soal rugi sikit takpe aku sanggup tanggung.
Since this is the first time i encounter this problem, i will be extra careful next time.

Since it's consider a bad day, i had myself a toffee nut latte which was not bad at all.
Try la. Sempena christmas je dia ada kot.
Lama da tak beli starbuck.
Last minum 3 bulan lepas share ngn husband.
Thgs are too expensive nowadays. With gst and all.
Cant afford premium coffee anymore.
I dunno if anyone in kl still depends on 1 income without doing on9 business/any side income jobs, you guys mmg hebat.

Anyway, kebetulan umar ter nap awal, so dia bangun dlm pukul 2pm, just the right time to go out and settle thgs.
Aku jarang sgt dah kuar sendiri masa pregnant ni.
Dengan musim hujan, dengan pregnant, lagipon setiap hari knr tunggu posmen anto barang and kutip barang, haha. By the time posmen kutip barang je, dah nak dekat waktu nap umar.
So kebetulan sgt harini takde barang utk dipos sbb smlm nye dah pos byk plus kebetulan lagi umar ternap awal. Wuhuuu just nice.
Dahla sekarang hujan pagi dan petang, bila nak sidai kain kann.
So being a supermom agaga i bring along baju utk keringkan kat dobi. Lalala
Tq la the self service machine. Rajin tak rajin je nak keluar rumah.
Alang2 kena g pos opis, marila keringkan baju sekali.

Mula2 bgtau umar nak g pos ofis je.
Pastu bukan main gembira si umar bila dia nampak ikea the curve semua tu.
Asik menjerit escalator.

Tapi budak ni memang senang bawak keluar sbb dia behave je dengar cakap.
Cukai pon mintak ball 50sen hahaha.
I luv u la umar.
So i tapau ayam penyet, starbuck and settle pos barang customer.
Selalu aku pakai easy parcel je servis kutip barang dari rumah. Tp sbb arini urgent barang tertukar kan, tak sedap ati aku nk tunggu sehari lagi. So g la pos manual.

Sampai rumah, suap umar makan kenyang termasuk la aku sekali yg kelaparan.
Now masuk malam je aku cramp kaki, and sakit belakang.
Aku da masuk minggu ke 20 of trimester 2.
Walaupon dah amik vitamin yg doc kasi, still sakit. Nak dekat 2 minggu cmni!
Aku baru beli shaklee ni haa for pregnancy. Da tak tahan sakit sangat.
Husband pon nyampah agaknye dengar seminggu aku bebel sakit.
Dapat gaji teros dia kata hah g la beli.
Will share the progress after consume nanti.
Lusa la kot baru smpai.
Dulu aku masa pantang pon amik shaklee, tapi lepas abes, aku stop.
Sbb kunun da kuat da badan haha.
Now umur pon da 31 lagila nak handle umar everyday, sbb tula sakit nye lain macam.

Dulu masa aku pregnant umar, time tu dok opis je.
Takde la masak sgt balik rumah.
So aku bear with the pain je la kot.
Now aku kena handle umar plus masak everyday, mana la badan tak sakit sini sana kan.

Okla sian korg knr dgr aku bebel.
Goodnite~

0 comments:

Post a Comment