Cant make any decision yet

Comel tak tgok umar tido?

Hehe senang dia nap petang arini.
Tetido depan makanan :p.
Alkisahnye arini antar daddy umar g lrt. Ada la sebabnye setelah sekian lama tak anto.
So umar bgun awal la dlm kol 8pagi kot.
Aku pon ok je since mlm td da tetido awal so byk tenaga la pagi td.
Siap berjaya asingkan toy2 umar yang kecik2 yg sakit ati aku nak kemas letak dlm plastic.
Aku acah2 ckp ngn umar nak buang tp takkan la aku nak buang. Nti aku sorokkan je la.
Pastu kasi breakfast, kemas rumah, basuh baju, sidai baju n sempat cuci toilet.
Umar bagi bonus berak lagi haha.
So dlm kol 2 dia da tetido. Alhamdulillah nasi semangkuk pon hampir abes masa dia tetido tu.
As long dia makan complete breakfast n lunch aku lega hehe.

Last weekend aku susun balik katil umar sebelah katil kitorg.
So dah seminggu dia nak tido katil sendiri.
Lega den. Yerla aku kan tgh pregnant i need moreeeee space haha.
Cuma kalau ada baby nti ntah camne penig pala aku pk susun atur katil ni.
Tau je la baby kan manjang bgun malam nak susu badan.

Now jap g pon aku nak nap.
Aku tgh fasa backpain bila masuk mlm.
So lil time like this i would appreciate it so much hehe.
Btw umar nye school aku takle decide lagi la. Tensi tol aku.
Aku ckp ngn husband end of this month nak decide samada nak homeschool umar or antar umar playschool.
Kalau aku tgok rumah berserabut rasa mmg cecepat nak register playschool.
Tp lepas kemas rumah, tenang n aman je, rasa mcm mampu n ada tenaga lagi utk homeschool ni.
Cuma aku terlupa time tu nti ada baby. Haish...tau je la baby setiap sejam nak susu.
Baby yg susu badan mcm umar lelaki confirm kuat susu kan.
Xde istilah tidur 3 jam straight. Seingt aku la.
Umar memang jenis setiap sejam bangun nak susu dulu2 masa baby.
Sbb tu la aku sng kurus dulu. Gile ke tak kurus dah kalau setiap sejam baby susu je.
Karang aku tensi, playschool ke mana, umar plak asik knr marah setiap hari.
I know myself so well.
The anger or the level of stress i can handle.

Tapi tuh la punyalah payah cari playschool umar.
Nak dekat tp harga jgn cekik darah sgt bleyh.
Ataupon if harga ok, tp school nye plak mcm kotor2, aku yg risau persekitaran cmtu.
Tp tuhla nak yg best, bersih, cantik, cikgu2 speaking london best, knr la invest kan.
Mana makbapak yg taknak terbaik utk anak2.
Umar mmg tgh fasa bijak sgt2. So sayang kalau aku salah buat pilihan utk dia.
Umur dari 2 sampai 4 mmg tgh mcm sponge, ko ajar apa, insyaallah dia boleh serap dengan baik.
Dahla dunia skg makin mencabar. Kalau ko lambat, ko ketinggalan.
Kalau english ko tak power, ko akan kecundang dlm dunia pekerjaan.
Gitu la.
Ohs lagi 1 tgh pk jugak. Umar ni dah la sejenis bangun kol 9pagi. Kalau dia knr bgun kol 6/7 pagi mesti dia hangin kan. Sigh decision decision.

Well, till next time.
Hope next entry aku dah leh decide apa yang terbaik untuk umar.

0 comments:

Post a Comment