Pregnancy update and umar

Saje la nak cter pasal kelmarin dan smlm.
Aku da masuk week 12 pregnant ni dah hujung2 trimester 1 patotnye da kurang la night sickness nye tp makin terok plak hujung2 ni.
Kali ni seawal kol 4 ptg aku da takde perasaan nak telan makanan + xle bau bebukan.
Pukul 9 malam waktu kritikal time tu la aku muntah. Pfft.
Dah 2 minggu aku x dinner just makan light2 before 8pm macam buah or biskut kering.
Tu pon aku muntah kan. LOL.
Aku harap minggu depan or next 2 weeks aku dah leh jadi normal.
Sian laki aku, balik kjr, aku mmg takle nak layan dia sgt.
Nak ajak borak pon aku tak larat. Lembik and nak baring je.
Layan umar main pon sambil baring.
Umar memang aku kasi dinner b4 7.30pm dia da habis makan.
By 6pm aku da siap mandikan dia.
Dia pon nap ptg awal skg. 12.30tghari dah nap. Kol 2.30ptg da bgun. Haha penat kat aku la tp takpela bila malam mmg kitorg tido awal kol 10mlm da pengsan.
Dinner husband pon gigih sempat aku siapkan dlm keadaan lembik2 tu.
Ntg fancy pon. Tp insyaallah kenyangla utk husband ku makan.

Btw umar allergic with cushion cover kat rumah aku kot. 
Smlm dia selsema tahap cranky pepagi. Grr stress aku.
Pastu nyesal sbb termara umar bila dia tido ptg sayu je tgok umar.
Sorry umar.
Yerla bila anak sakit mak nye pon penat ok. Aku cuma mampu kemas umah and masak je smlm.
Tak touch pon on9 business aku smlm sbb aku penat.
Pastu ptg dia da hyper walaupon hidung dia tersumbat.
Malam tu dia susah nak tido. Tido dlm keadan hokhekhokhek nangis. Sian tol.
Aku pon sengal tak clean kan nose dia padahal ada je nose spray tu mmg boleh bersihkan hidung anak waktu selsema. Yerla mlm td aku lepas muntah rasa selfish nak tido je xnk pk apa.
Pastu laki aku terbgun nak cari spray tu tak tahan sian kat umar.
Lepas spray hidung dia, umar mintak susu, teros dia tido lena smpai pagi.
Barula anak happy, mak pon happy dpt tido ye.

Pagi ni dia bgun awal, alhamdulillah getting better.
Still selsema tp tak terok mcm smlm.
Aku kasi ubat flu and spray lagi hidung dia kasi clear.
Pagi td aku da settle lipat baju yg hampir 12kg LOL.
Now umar tgh nap baru la ada masa sikit nak ngadap on9 businessku.
Beginila cter housewife. Sakit pon kena ngadap gak semuanya.
Tp still bersyukur masih kuat masa day time boleh la buat macam2.
Allah duga sikit je waktu malam cmtu.
Okla nti kita cter2 lg.

Budak selsema tgh nap time ni la mummy dia jd lipas kudung mcm2 nak buat.

0 comments:

Post a Comment