Umar update at 5 months

Aritu checkup 5 months dia.
Umar is now 8.41 kg. Gulp. Overweight ko terlebey dari graf nyerh skala for 5 months. haha tp doctor kata tinggi n berat n dia sekata.
Masa knr cucuk time checkup pon, nanges pon kejap je, pastuh continue main toy kat bilik doctor. Bagus. kuat gak si umar ni.
The doc said umar can already start with his solid food.
Bukan la makan yg bersungguh2 tuh. kasik feel. Introduction to solid food.
3 spoon per day.
sekali je kasik.
That will need another entry. hehe.
Lain2 update perkembangan 5 bulan, mcm baby lain, bila letak je kat tilam, terus auto pusing.
seriau aku tgok bila tengah tadah air utk dia mandi kat toilet, dia rollover cmtuh. tiba2 mata dia betul2 dpn ipad ngadap barney.
agaknyerh dia ingt if duduk dekat2 leh masuk dlm ipad tuh ke? join barney n the gang? -_-

ohs skg dia da terer duduk tp with support.
n lepas cucuk arituh, dia a bit manja, tido nak kat bahu aku. Dah taknak kat riba.
Tapi aku tak layan kan sgt la. sekali je arituh. hehe. nti kalau tiap2 mlm nk tido kat bahu cmne. 


Last weekend, g akikah, potong jambul n berendoi member kitorg.
Anak dia muda sebulan je dari umar.
Sampai2 umar dia, marhaban still x abes. Sebab member kitorg ni asal dari negeri sembilan, ada bunyi gong bagai.
Apa lagi, si umar pon menangis la. hahaha teros aku ajak kawan aku kuar dari umah.
malu oit. so kitorg bini2 makan. Husband tolong pegang anak.
Umar a bit cranky. I think because he just had his vaccine injection a day before, n tiba2 bgun tido bunyi kuat kan ngn bunyi gong semua.
Takper. Good experience for u umar.
Cuma mummy kena redha la tudung mummy kena tarik, n umar sedu sedan nak susu time2 tuh gak.
Sigh, tho i wear my nursing cover, im not sure if i accidentally expose anythg that day.
hahahaha he's a big boy now. Main tarik2 apa2 je yang dia bley tarik.
SHUD WEAR and SHUD BUY WIDE SHAWL next time. Lesson learned.

I think once he start on his solid food, things will be better.
Sebab arituh member aku nyerh anak pon nampak umar nak nenen, dia pon nak gak.
Tapi mak dia bley ckp, nanti dlm keter kie.
n bagus tol mendengar kata.
Tapi anak dia dah setaun dah on solid food.
n member aku tuh pon pandai dah kasik mkn dulu.
so anak dia ok je la kan.

 
Sajerla kasik si kecik ni gembira sikit letak dlm buai anak member aku. Bukan main happy lagi si umar dok dlm tuh. huhu sorry umar this is not yours. 
Mummy n daddy dah buat akikah for u awal2 lagi n no buai2 or dodoi ni for u.

Husband ngn aku mmg sempoi je.
Birthday umar nanti kita buatla best sket. itu pon tgok budget 5-6 bulan kemudian :p

Why like dat umar? smileeeeee plishhhh

 Weekend mmg selalu g rumah mertua, kat bangi.
Ni bilik hubby kat rumah mertua. Bilik ni sejuk hokey.
tahap tido takleh bgun. :p

Patot amik gambar sebelum pergi akikah.
Ni amik gambar masa balik, dah kurang seri mummy sememeh sobs sobs huhu.
patotkah tukar pakai tudung ala2 fareeda? :p
Tried awning tudung before but nobbah cannot suit my round face.

Petang2, it's either ayah aku or aku mesti bawak umar jalan2 tgok burung n pokok. itu ari moksu dia balik kjr awal, best la leh amik gambar ngn umar cmni.
Tak dapat la aku nk bergambar ngn umar cmni kan? Gilo ke nak bergaya bagai utk bawak baby g playground je? alaa tapi tgok desperate housewives tuh si Gabby sentiasa je cun manjang.
hurms. rindu nak cantik2 setiap hari.



Ni umar with atok2 dia. My PIL. Tgok expression umar? Priceless ok.
Kalau aku amik gambar, mesti cantik je expression umar.
If hubby amik gambar aku pegang umar, dia main snap je takder pon nak tackle mood umar dulu. Takder pon nk ckp tudung aku senget ke hapa. menci tau. 

ok jeles sbb nak amik gambar umar comel cmni gak. huwaaa

Next entry aku update pasal solid food umar ye.
Tapi baru sehari je pon start. Aku habiskan 4 days rule dulu, baru kita cter panjang kie? hehe
Teringin amik gambar outdoor ke indoor with professional photog. Mesti seronok kan.

3 comments:

Rilla said...

Alooooo comelnya Umar ni tau! 8kg dah! Good job! Zain dah setahun ni, 7.5kg pun susah nak reach. Lasak bebenar.

pet9 said...

i dok tengok kaki umar gerammnyaaaa...mesti u dok gigit kaki dia setiap minit haha

Rai said...

Rilla: huhu i pon tak sangka tp boleh agak la bila lengan i makin lenguh. especially time mandikan dia. rasa seperti berperang ngn raksasa gorgon hahaha

Pet: haha funny la u pet! takder la sampai gigit kaki dia. umar suka kasi gas beracun bahaya gigit2 kaki dia ni. haha i suka pelok dia je.

Post a Comment