Hello January!

Hello January.
15 january baru aku ada masa untuk menulis di ruang blog ni.

26 disember - pergi kursus najib asaddok
28-31 disember - busy closing sales shaklee
31-1 jan - cuti di pd
7 jan - seminar team business di kl
14 jan - balik kg

4 weekend yang berturut2 bz.

Pastu umar start sekolah semua.
Uruskan dia.

😅😅

Tiba2 je dah 15 jan kan?

Happy new year everyone.

Btw im so happy as i started new year with me ranking up as SUPERVISOR in my shaklee business as my team achieve 10k sales in disember.

 
With my leader, cip. Cip ni doc, resign lepas income doing this business je dah berkali ganda gaji doctor. Dah Allah bagi rezeki banyak boleh jaga anak sendiri kat rumah, y not resign kan?

Btw i dulu stalk baca blog cip dari zaman dia belum buat business shaklee lagi ekeke. Aku suka penulisan dia yang kadang2 tooo 'jujur'. Plus semangat dia besar. Bukan jenis sembang kosong. Ekeke

 
Ni team besar kami masa p seminar team kami.
Bukan shaklee anjurkan tau.
Cip yang anjurkan. Saja dia nak share secrets dia buat business ni sampai berjaya.
Dan aku ni memang jenis pemalas p seminar ok.
Tp seminar ni aku enjoy maybe sebab goals kami semua sama.
Jadi.... Kalau ada orang share ilmu, y not?
Macam2 contoh cip kasi berdasarkan experience dia sendiri. Memang 👍.

It really boost up my spirit to do better this month.
I couldnt do this without my team support of course.

I started to really focus in this business when i have my own team.
I couldnt ignore them, as i want them to achive their business goals like mine as well.

So my focus as a leader to make sure they consistent in whatever they do and focus on their goals.


 
The most important thing is to see them improve from time to time.

The thing that i like with my BiG team is we have so much energy.
We compete in a healthy way.
N we never giveup to support each other.

Paling penting dalam business adalah mempunyai group support yang kukuh.
Jadi anda kalau kena tolak macam mana pon takkan jatuh.

Dorang ni laju tau.
Aku suka.
So benda baik, kita tiru je la.
Tak payah susah2 perah otak buat formula baru.
Tiru dorang. IMPROVISE.

Husband pulak bagi sokongan yang penuh!
Sokongan camne tu?

Sokongan kalau bini tak sempat masak dia paham n ok je makan food tapau 😅.
Dia paham bukan mudah untuk aku bahagi masa untuk semua.
Percayalah, semua orang yang berjaya, pasti dorang sacrifice alot of thg.

Im glad that finally i able to send umar to school.
Sebenarnya nak dia BERSOSIAL je.
Nak dia tau berkawan.
Nyanyi.
Express diri.
Pastu aku adala masa dlm 2 jam kat rumah manage business aku.

Pasal umar first week school insyaallah next entry ok?

Jauh lagi perjalanan aku untuk success.
Tapi aku happy sebab Allah gerakkan hati aku untuk buat business shaklee ni betul2.
Dan di bawah team yang best.

Dulu aku tak pernah terpk pon nak join business shaklee.
Tapi sebab aku rasa tak rugi pon mencuba plus dah memang aku makan supplement ni kan, y not?

 
Surprisingly, when u r in a right team, memang benda tu menyeronokkan.

Taknak cakap banyak, aim aku 2017 ni nak besarkan team aku.
Sebab business sorang2 tak seronok.

Business ramai2 camni sangat seronok.

Next kitorg nak anjurkan makeup class.
Next entry i akan cter detail pasal kelas makeup ni ok?

Awak housewife duduk rumah saja2?
Or awak dah try2 jadi personal shopper tapi penat je lebih untung sekadar lepas duit jajan? 😅
Or suka makan gaji memang takde masa la nak buat business memang rasa tak mungkin ada business sendiri?

Kidding.

I dun believe when ppl say takde bakat buat business.
Sebab buat business bukan PERLUKAN BAKAT.
Hanya perlukan kerajinan, usaha, CONSISTENT dan FOCUS.
Hanya perlu topup ilmu.

Yang lain2 tu hanya teknik.

 


Join my team and i will guide you more insyaallah.

Itu pon kalau nak cari duit lebih dari duit jajan. 😅
Sebab kalau business shaklee hanya sekadar lepas duit jajan, i wont make this entry.
Im talking about earning more than RM500 every month!
Semua terpulang pada usaha anda.

❌ xya buat2 loan hoi. RM80 je membership.
Aku kesian business yg sampai kena buat loan ni. Start small. Earn big. Start la dari apa yang ada di tangan.

❌ xya susah2 p pos barang. Semua shaklee pos kan. Korang amik order saja.

❌ xya p branch. Tapi kalau customer nak urgent, and u r ok to go to branch y not?

✔️ hanya perlu rajin. X rajin bye2. Business apa pon x rajin bye2.
Rajin buat iklan la. Tu semua marketing. Ada ke business without marketing? Hurms...

Tak reti takpe.
Kami ajar.
Kami coach sampai anda pandai.
Aku buat kan ads lagi sampai korang pandai.

 

Join my team now 😘.
You will never regret.
Sebab team besar aku terdiri dari ramai docs, and pharmacists.
Salah 1 reason aku join shaklee sebab tu la. So customer hanya dapat 5 star consultation. HANYA YANG TERBAIK UNTUK ANDA.

Join Now or NEVER.

Raihana
Your health and beauty consultant

0 comments:

Post a Comment