Panas!

Tiba2 tenant buat hal tak masukkan lagi duit sewa rumah bulan ni.
Giler ko bukan sikit ok. RM2150. Jangan main2 kie.
Dah la nak raya. Memang tak raya kalau dia tak bayar.

Of course la kitorg da call, da msg dah ckp baik2 semua.
So dia promise friday ni dia bayar. Shall see harap dia tunaikan janji.
Meantime tido tak lena, memang makan tak kenyang.
Tengok muka umar rasa sayu...
Camni ke perasaan orang susah.
Umar tetap ceria macam selalu.
Dia tak tau parents dia stress ngn masalah tenant ni.
Tho we understand ini sedikit dugaan Allah kasi untuk kitorg lebih dekat pada Pencipta. 
Feeling hopeless, pray and tawakal pada Allah semoga tenant kitorg tu x buat hal.

Sebenarnye smlm aku tanya update. Sbb dia kata smlm dia akan dapat payment cheque and by friday sepatotnye kitorg dpt la payment kitorg. Tp xde reply whatsapp utk smlm. Aku taknak call sbb kelmarin dah call. Atas peri kemanusiaan aku bagi dia masa dan ruang.

Tapi harini mestila aku kena whatsapp lagi tanye detail. Kali ni kena lebih emosi dari semalam. Sbb agaknye smlm whatsapp aku formal kan. Ko buat tak endah je.


So arini aku be truth. Mungkin kalau kita jujur sikit, orang tu akan terkesan. Kalau kau tak terkesan, ko ni memang bukan human.

Dah la part2 mengarang, mintak duit sewa, cari penyewa, deal dengan contractor semua sebelum ni aku. So memang stress la i. Tumbuh la 1 jerawat kat muka. Aku decide malas nak update pasal hal rumah kitorg kat blog ni. Penat sgt settle kan hal rumah tu. So aku doa semoga friday ni penyewa tak buat hal. 

Meantime, umar ni on off menyusu badan la. Tensi gak i. Dah susu fm, makan kenyang pon still part nak tido tu nak gak susu badan.
Tadi nak tido kan dia time nap, dia merengek2, last2 aku hug dia sambil berzikir.
Pastu dia tertido. Allahuakbar.
Umar dah bijak sangat2. Nak apply asam jawa ke apa dah tak berkesan.
Sbb dia pergi amik wipe tissue dia and bagitau aku "wash". Haha
So aku hug dia sambil explain nape kena stop susu badan.
Harusla dia menangis2.
Aku harap lepas ni guna method zikir je berjaya.
Malam tatau la cmne. Sbb aku kesian kat husband je.
Dia bukannye boleh dengar umar merengek2.



0 comments:

Post a Comment