Feeling grateful

Sebenarnya aku sedikit sedih sebab dalam 10 ramadhan terakhir ni la aku tak le puasa.
Rasa rugi and rindu nak solat berjemaah dengan husband.
Tapi still aku terasa macam puasa sbb penatnye sama je. Terkejar2.
Tapi aku make sure keperluan umar and husband tak terabai.
Haha umar memang happy minggu ni hampir setiap ari dia masuk mall.
Sbb aku nak pos barang --> cuaca kat luar terlampau bahang --> g pos opis dlm mall je la jawab nye.
So parking bebetul dpn pos opis dlm mall --> amik no giliran --> tolak stroller menebeng masuk kedai2 yg sepatotnye. Tak shopping pon sbb poket pon da tipis. Hehe
Barang keperluan raya pon most of it da beli.

Tadi beli daging kat pasar malam.
Husband request aku buat kari daging utk raya nti. Uuu seramnye. So aku akan buat awal2 and bekukan dlm freezer. Sng.
Ahad ni tinggal beli kuih raya utk both parents n atuk alip yg kat penang tu.
Before balik raya, nak beli lemang and amik baju raya alip.
Wah byk tol tempat persinggahan.

Rindu gila kat parents aku.
Tahun ni kat bp. 
So insyaallah dpt la berkumpul kitorg adik beradik.
Aku baru dikejutkan berita ayah member aku meninggal last tuesday.
Tak dapat bayangkan cmne family member ku beraya tahun ni. Sure sedih.

Btw dada aku rasa lapang sikit.
Lepas aku stress ngn tenant aku buat hal, satu per satu rezeki Allah kasi.
Harem pants yg aku jual kat ig shop aku @shortalesbunny licin.
Baru je restock dah habis. Malah ramai yg preorder walaupon da nak raya.
Allah maha besar kan.
A great reminder for us.
Bila dia nak kasi, dia kasi je.
Bila dia hold pause button, (contoh tenant buat hal), pon kita kena bersabar.
Setiap hari bila aku tak le solat ni, aku remind husband jgn lambat2 kan solat.
Takot Allah tarik nikmat.

Ok la. Mcm2 nak buat arini.
Arini last pos barang customer untuk minggu ni.



0 comments:

Post a Comment