My beautiful pregnancy journey

Time week 30 tu aku dah start checkup ngn doc bheena dari columbia asia Pj. She's a female doctor. punjabi. Very friendly and nice lady. Husband selesa ngn dia lagi la aku.

 

Aku suka betul ngn columbia asia pj ni sbb senang betul parking betul2 depan pintu masuk.
Pastu klinik checkup dah la first floor takya jalan jauh.

The fees super duper cheap. Setiap kali checkup RM100 je tak pernah sampai RM130.
Sebab aku amalkan set lengkap pregnant Shaklee and doctor tengok semua result tekanan darah, berat and everythg ok, doc pon tak kasi obimin dia suh troskan je la ngn supplements aku.
Dulu masa trimester 1 aku ada pening la aperla tekanan darah asik rendah, lepas amik Shaklee tak pernah aku pening pala dah.

Aku start amik Shaklee trimester 2.
Okla tipu la kalau tak rasa penat langsung. Bila penat, aku tido je join umar nap ptg.
Haha nikmati saat2 nap ni sbb tatau bila adik umar keluar nti aku sempat nap ke tak kan.

Alhamdulillah berbaloi sangat amik supplements shaklee ni.
Dapat kekalkan tenaga, insyaallah baby dlm perot pon membesar dengan baik, berat badan pon tak naik melampau, and takde stretch mark at all. Takde. Perot tak gatal pon! 
Lain sangat masa mengandung umar dulu, sapu cream stretch mark dari bio oil to ntah apa lagi brand tak ingt, tak jalan pon! Ni sbb minum ESP shaklee la ni kulit pon ok je.

Kenapa perlu ambil SET LENGKAP HAMIL SHAKLEE?? 

 

1. Vitalea πŸ‘‰ Multivitamin yang tebaik dengan zat besi.  Ia membantu dalam pembentukkan sel-sel darah merah


2. B-complex πŸ‘‰ Mengandungi asid folic. Jumlah asid folic yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural


3. Vitamin C πŸ‘‰ Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat


4.Ostematrix πŸ‘‰Ibu mengandung memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Ini adalah kerana bayi akan mula mengambil kalsium ibu dengan lebih banyak bermula trimester kedua. Pengambilan OSTEMATRIX juga boleh mengurangkan sakit pinggang , sakit belakang , kebas-kebas atau cramp.


5. ESP πŸ‘‰ Di samping MEMBERI TENAGA pada ibu, ESP mampu mencantikkan kulit bayi dalam kandungan dan ibu mengandung itu sendiri.


6. Omega Guard πŸ‘‰Omega Guard mengandungi 1000mg asid lemak Omega 3 yang termasuk di dalamnya DHA dan EPA yang mana ia boleh menggalakkan perkembangan otak, sistem saraf dan fungsi mata bayi.

Saya panggil baby kedua ni baby SHAKLEE sbb amik full set pregnant shaklee :)

Nak baca pengalaman bersalin anak kedua saya?

 
Part 1:

Part 2:


Ni gambar saya dengan gynae saya masa checkup hari ke 6 lepas beranak.
 
Maaf saya gemok lepas beranak tapi dah kurus skg hehe.

 
 
Harap boleh bantu ibu2 yang sedang mencari supplements yang sesuai untuk pregnancy anda.

Jika berminat boleh terus whatsapp saya.
Saya kasi consultation dan harga special untuk anda.

0 comments:

Post a Comment