32 weeks pregnancy update

Bila dah masuk minggu ke 32 ni serius badan rasa berat sgt oit nak jalan.
Aku plak jenis tak reti jalan slow, jalan nak laju jeee tau la amik SHAKLEE.
Tapi lately asik melecet je bahagian peha sebab peha dah gemuk n start berlaga haha, maka baru la aku reti jalan mcm penguin slow2 pfft.
Baby dah 2kg rupanye bila check smlm. Patotla rasa penat jln.

Dah 2 minggu aku tak buat breakfast utk husband sbb...
Sbb aku takle tido malam. Dlm kol 3 pagi baru leh tido.
Naseb la husband paham.
Padahal mmg ngntuk n pnt.
Salah satu faktor sbb baby non stop gerak.

Tapi smlm checkup with doc.
Doc kata mmg semua ni normal. 
Memalam tu mmg braxton hicks la manjang.
Tp tak sakit. Cuma tak selesa.
Kepanasan 1 hal padahal aircond dah maksimum.
Takleh sejuk sgt sbb nti umar n husband selsema.
So aku pon suka tido di bucu katil.
Rasa hippo betul huhu.
Naseb la umar seawal 2 tahun dah seperate bed.
Takle imagine panas2 knr berhimpit kat katil.
Aku rasa umar pon nyampah share tempat sempit ngn aku.
Baik dia tido katil sendiri. Selesa n nak nyanyi guling2 pon aku tak kesah.
Dulu masa dia share katil ngn kitorg mmg asik knr marah sbb tak reti duduk diam bila da nak tido.
Skg dok katil sendiri pandai pon tido sendiri.
Tapi tangan masih nak raba siku aku.
Ntah la habit dia ni dari kecik.

Sbb dah jd hippo ni, aku pon da start prepare brg adik.
More to brg umar, just seperate kan yg elok, n nak basuh later.
Ada la aku topup sikit2 je especially baju berlubang. 
Tau la baby kan suka muntah susu kan.
Plus to be fair kat adik. Sian dia takkan semua baju recycle kan.
Baju umar pon sbnrnye byk sgt yg elok. So alhamdulillah la x membazir.
Tinggal nak beli barut baby, toiletries baby, n peralatan menyusu. Pump pon masih elok cuma tak test je lagi.
Mcm botol susu baby semua tu la.
Aku baru beli almari baby untuk adik. Baru la semangat membasuh baju baby tu dtg hahahaha.
Lgpon serius minggu ke 32 aku da penat nak jln nak suh aku buat preparation minggu ke 36 ke.
No thx haha.
Kali ni berpantang kat rumah sendiri best la. Aku suka. Sbb sng nak arrange awal2.
I want to make sure everythg comfy as best as can.
Maksud aku bilik aku la.
Sbb da berpengalaman time umar 6 hari suffer sakit, this time, aku rasa biarla 6 hari aku dok bilik je takya turun tangga. So aku knr make sure semua nye lengkap.
Nti bila sakit bawah jahit tu da ok, boleh la turun naik tangga.
Hah nti if berjaya decor2 bilik aku share la.
If tak berjaya n tak sempat settle sblom adik kuar, aku dendiam je la haha.
Ni pon umar tiap2 pagi ckp ngn perot aku, "adik bila nak keluar ni? Pastu borak2 ngn adik cerita dia g sana sini"
Sape yg ajar ntah haha. Pandai betul.

Ok till next update!

0 comments:

Post a Comment