Clingy mummy

hehe for those who follow me on fb and ig sure da tgok gambar ni.
saje la nak update kat blog gak alang2 belum tido ni.
my husband and i memang dah lama tak date berdua dari beranakkan umar.
memang susah nak date since i am housewife - memang aku n umar ke mana sesama 24 hours.
paling lama aku pernah tinggalkan dia adalah sekejap masa aku nak g pasar malam n gunting rambut.
tuh pon memang tak lebih dari sejam.
lagipon umar masih breastfeed direct.
coz im lazy to train him for bottle feed.
awal2 rajin la. lepas 4 bulan, eh malas la nak pam2, simpan ebm ni since aku kan housewife.
hahaha

tapi for special case/situation mcm masa umar sakit, baru la aku pump susu, sbb umar tak selesa nak direct feed so he prefers by bottle or sudu or apa2 la yg aku paksa masuk susu tu kat mulut dia.

so kisah nyerh husband cakap ada company annual dinner awal bulan 5 arituh.
tp takleh bawak budak2.
baik husband aku siap ajak2 ayam, "u nak pergi?"
maka spontan jugak aku jawab "nak."
"umar saper nak jaga?"
"kita cuba suh mak n abah jaga la. lagipon dorg memang kena datang bulan 5 for abah nyerh treatment."
(once a month my parents will come to my house as my dad has to go for his monthly checkup here at damansara)
"susu?"
"nanti i perah".

confident aku cakap aku nak perah kan.

n a day before annual dinner tuh la baru aku sebok kuarkan medela aku, botol2 susu umar and pam ok.
haha dah la si umar ni minum susu byk.
sekali pam adalah dapat 2oz je.

yerla. dengan nak pam. dengan nak direct feed budak kecik ni setiap sejam.
mencabar gak la.

so dapat la aku 3 botol yg 2oz. total 6oz camtuh.
gamble je. harap cukup.

so aku dah brief la parents aku camne nak jaga umar semua.
umar ni as long orang agah2 dia, ajar dia baca buku abc or 123, confirm senang.

yang aku risau bila part minum susu dia datang and part nak tido.
sbb dia tido memang breastfeed sambil baring lalu tertido la kan!

haha alhamdulillah Allah permudahkan.
dorg tak call pon aku masa aku kat event.
aku yang sebok call sbb kepoh nak tau ok ke tak :p.

the event went well.
and quite fun actually.
host dia helmi gimmick tuh.
kelakar rupanyerh dia tuh.

i wonder mesti si zizan tuh kaya kan. dah la funny. pandai nyanyi.
sure semua event nak amik dia.

sesampai ada session bergambar. da pakai cecantik harusla sebok bergambar.

Fefeeling cantik 1 malam. haha simple je aku pakai. theme red-black.
tapi aku derhaka. pakai red-cream. :p
Aku pakai gold metal belt dari Alvina buat tambah seri.
Anyone wants the same belt? :)


tahun depan boleh la g lagi haha.
nak g tengok wayang tak sampai ati plak nak suh parents aku jaga.

yg ni special case takper.
takperla. skg pon da takder masa sangat nak tengok wayang or have fun cmtuh.
insyaAllah 1 fine day.
maybe masa umar dah bercerai susu badan, senang sikitla nak gerak ke sana ke mari.

Sekarang ni aku tengah train dia balik bottle feed.
tp aku try kasik pakai air masak je pakai botol tuh.
sbb si umar ni memang pakai sippy cup dah.
sajer la. train untuk formula milk masa dia 2 taun nanti kan.

tp kelakar tau. dia ingt minum botol susu macam sippy cup boleh sambil diri.
penat la aku cuba baringkan dia.
asik lari dari aku. takot aku amik botol susu dia tuh.
ekeke.
ni sebab dia tengok anak kawan aku minum pakai botol susu dia jakun.


adala dalam 30 saat je dia minum. haha boleh la dari nan ado.


0 comments:

Post a Comment