Luahan hati

lapar.
lalu bukak fridge tgok apa yg boleh dimakan.
taktaula naper lately senang betul lapar.
mungkin sbb masih menyusukan umar yg 10 bulan stgh.
ada balance pasta bolognese. bagusla.
mesti adik aku tak selera makan dia mkn sikit je sbb rabbit dia mati.

esok sepatutnye keluar nak lawat my sil yg tgh pantang.
aku ingt nak masakkan anak dia yg no 1 sikit bubur. actually da masak pon.
aku ingt nak buat dessert red velvet sikit utk sil. aku tau dia suka red velvet.
bukan apa. family dia bukan mcm family aku.

aku tau macam mana perasaan masa pantang.
bukan baby je tau need attention.
mak nyerh pon perlu.
time pantang la mcm2 gangguan emosi boleh datang.

meroyan?
huh been there. done that.
haha. if dah baca blog aku yg lepas2 mesti da tau kesah aku masa pantang.
so i want to be there to give her moral support.

tp rancangan aku terbantut nak pergi visit dia esok.
kenapa?
adalah. biarlah rahsia.
gituh.

perasaan aku sedikit kacau.
bukan sebab rabbit kitorg mati.
bukan sebab dugaan sedikit2 yang Allah bagi.
Dugaan yang Allah bagi sebab nak kita lebih dekat dengan dia kan.
sebab dia sayang kita.

ohs td pergi beli sedikit groceries kat Hiro.
Itu pon sebab aku penat handle umar nak keep on tarik wires kat rumah.
cadang nyerh husband kata kuar ngn dia je.
tapi pagi tadi sebelum g kjr dia kata malam ni nak g ikea nak beli sedikit barang opis.
apa kejadahnyerh nak cari ayam kat ikea kan.
so baikla aku g hiro siap2 ngn umar.
senang.
ada benda nak masak. aku takya pening pala.

masa kat hiro, aku rasa nak patah balik je bila lift dari parking ke supermarket rosak.
aku tgh gedong umar ni.
macam mana la aku nak angkut barang basah turun pakai tangga terhoyong hayang?
gila kental suri rumah ni!

argh da sampai.
go on je la.
umar bukan main happy.
senyap je dia dlm gendongan ssc aku.
beli ayam. beli telur. roti etc2.
cari jus kurma utk sil aku. takder plak.
biasa macam tuh la. bila cari tak jumpa. bila tak cari ada.
sigh.

aku plan nak buat kan anak dia bread pudding. since anak dia tua setaun dari umar.
yerla dia tgh pantang anak kedua, mesti la sedikit sebanyak tak sempat nak siapkan keperluan anak pertama kan?
naluri ibu aku mudah tersentuh dengan benda2 cmni.
so kalau buat bread pudding anak dia, settle la breakfast anak dia dlm masa seminggu.

Balik dari hiro, ahah macam mana aku nak angkut brg2 ni?
nampak sorg pekerja hiro, lantas aku cuba mintak tolong dia bawa ke kereta.
bukan main lembab lagi dia siap nak call staff dia yg lain la tadatada.
last2 aku nampak pak guard dari jauh aku panggil je pak guard tuh mintak tolong dia bawak brg ke kereta.

pak guard tuh bukan orang malaysia.
bangla ke nepal ke tataula.
pekerja hiro td confirm malaysian. anak muda yg baru nak cari rezeki di kl mungkin tp control2 hensem.
aku doakan yang baik2 utk pekerja nepal pakguard td.
sebab tolong si ibu yang sedang menggedong anak dia membeli keperluan rumah.

arituh aku puji generous malaysian.
arini aku puji si nepal plak.
tapi yg arituh tolong pon bukan melayu. chinese.
yang taknak tolong aku td melayu.

erms ko pikirla sendiri.
sajer je luahan hati harini.
maaf aku seorang isteri. ibu.
hati aku kdg2 mcm kaca.
bukan selalu aku membebel kat sini apatahlagi kjr aku byk smpai pukul 3 pagi baru aku tido.
aku tau bukan aku je cmni.
most of housewives like dat.
semoga Allah memberkati perjalanan dan niat kita setiap hati.
tak kisahla housewive mahupon bukan.
salam.

1 comments:

LisaLisut said...

sedih la pulak i baca luahan hati ni.
ni bukan psl kisah housewife ke working mom etc. i pn penah terhuyung hayang bwk brg dukung ank kt psr market. xde pun malay staffs nk tlg. kaum/bangsa lain yg tlg -__-
bila penat n hati gelisah mmg perlu tmpt rs nk meluah kan.. :) be strong!

Post a Comment