Umar Bersunat/Berkhatan

Dari awal lagi kitorg sepakat nak sunatkan umar dari baby sebab ramai cakap if masa baby tak sakit sangat and senang dijaga berbanding bila dah besar nanti.
So lepas abes pantang, aku pon start survey katner murah and leh sunatkan umar.

Harga2 yg aku survey:-
Tropicana medical centre - RM2K++
Hospital Pantai Bangsar - RM1K
Annur Bangi - RM800++
Azzahrah Bangi - RM290

Korang rasa yang mana aku pilih?
muahaha mestilah yang paling murah.
Semua pon pakai jenis ring tuh. alamak aper ntah term dia aku tak hingat.

So hari yang dinantikan tiba last Saturday means umur dia 2 bulan setengah.
Sumpah aku rasa nervous gila.
Umar plak good mood ceria di hari raya je dari pagi.
Sampai Azzarrah tak ramai org.
Rupanyerh ward dia jenis selak2 kain je.

Aku taknak cter lelebey haha sbb aku ngilu/trauma a bit dengar jeritan batin anak sendiri.
hahaha rupanyerh bius setempat patotla si umar still rasa sakit.
Balik dari sunat, dia nangis non stop kesian sgt susukan pon dia still nangis.
First time aku tgok anak aku cmtuh. Kena dodoi2 sambil jalan gilir2 aku n alip.
Bila kitorg letak n baringkan je atas katil, dia nangis.
huwaaaa siannyerh anak aku.

Last2 aku lap2 dia sbb dah petang tukarkan baju tido, pastu dodoikan lagi.
Mak mertua aku dtg tolong dodoikan sampai dia lena betul n bila letak atas katil kali ni dia tak bgun n tak nangis. lega.
dia tido straight 4 hours. Kol 11 mlm dia bgun sambil tersengih2 dah.
Alhamdulillah.
Takder komplikasi setakat harini.
Bertambah ceria si umar ni adala.
So umar cuma cranky half day je after bersunat.
After that everythg seems ok and easy.

Masa dia nangis tuh aku dah trauma n dats it rasa ni lah last anak laki aku nak n last aku nk sunatkan masa baby.
Tapi mlm tuh bila umar ok n gelak2, haha aku rasa ok je lepas ni if dapat baby boy lagi.
Aku still akan sunatkan masa baby cuma akan pilih yang mahal itu yg 2k or 1k aku akan pilih bius penuh instead of bius setempat.
Ayah aku cakap tuhla beza harga2 tuh. Beza bius dia byk or tak.
agagaga damn sian umar. sorry umar. mommy being cheapskate.
Anyway harini dia genap 3 bulan yeyeyey big boy already.
Tp checkup terpaksa ditunda senin depan sbb hubby outstation seminggu.
Ok la tuh by the time ring kat 'anu' dia dah tercabut hehe.

dengan sepupu dia Mikail before g bersunat

 Ok, im ready Mummy!

 I luv how clingy u r to me

 Suka tengok Barney. Actually aku tatau nak bukak apa yang lagi best dari Barney time nak tinggal2kan dia jap sementara lari ke dapur, solat etc. any suggestion?

Suka sangat orang bawak dia g jalan2 kat luar skg. hehe nantila kita g park kie umar. tengok burung. tiger. elephant mcm dalam barney tuh. barney lagih.


6 comments:

Asz Miza said...

Wah awal tu..anak cousin i pn sunatkan masa umur 11 bulan gitu kat Jordan..i nak jgk sunatkan awal2 tapi macam jarang je tgk org sunatkan anak laki kecik2..so asyik tertangguh la..ni da nak masuk setahun da kena tggu beso la gamaknya..hahaha

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

alhamdulillah, Umar big boy d.. kuatlah Umar cranky halfday je.

pet09 said...

alolo sian umar. takpelah kejap je sakit tu. anyway i tak sunatkan hamza lagi. I nak buat tapi husband berkeras tak bagi. dia kata biarlah besar kalau besar dia sakit boleh cakap tapi baby cemana kita nak tau. puas i pujuk dia tak bagi jugak..so hamza dah besar nanti lah duduk atas pisang..hahaha

Hudalatip said...

Mahal siot sunat..Kawan aku sunatkan anak laki dia tapi dah besar la darjah empat gitu kat hospital putra 80/- je hehe..Anyway Umar dah selamat pun kan..Abang Zarif je belum lagi ni

LisaLisut said...

whoah. i tatau sunat baby boy lg mahal dr baby girl.hannah aritu 80 je hehe. sama eh price sunat masa dh besar dgn baby? i pn xsure.nvmind dh selesai. umar dh besar! kkekekekeke

Rai said...

Asz Miza: anak2 sedara belah husband i semua sunat masa baby. Tuh yang i confident nak sunatkan masa baby gak.

Mrs Yana: Alhamdulillah i dah get ready untuk dia at least cranky for 3 days rupanyerh tidak.

Pet: akakaka legend if still jumpa tok mudim lagi skg.

Kak uda: yeker. huhu baby mahal sket kot. lagipon depends on method. ni method ring sbb tuh mahal sket kot. plus jenis bius.

Lisa: tak pasti harga besar ngn baby tp i rasa mahal sebab method yang jenis ring ni. plus harga bius. ayah i la yang cakap hehe tp i tanyerh akak ipar i pon lebey kurang harga ni time dia buat dulu

Post a Comment